شناسهٔ خبر: 68109784 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت مالی رقم خواهد خورد؛

آغاز به کار سامانه های ارائه خدمات مالی و ایجاد بارقه امید در دل دانش بنیان‌ها

تهران - ایرنا - آغازبه کار جدیدترین سکوها و سامانه های خدمات مالی به فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور از جمله «سکوی تامین مالی جمعی نوین کراد» به عنوان نخستین پلتفرم جمع سپاری مالی ارزی ریالی و راه اندازی فاز نخست «سامانه فناورکارت» به عنوان سامانه تخصصی ارائه خدمات به دانش بنیان ها در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی به طورحتم بارقه امید را هرچه بیشتر در دل فناوران کشور زنده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، به طورحتم یکی از مسائل و مشکلات فعلی که عملکرد بسیاری از فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور متشکل از دانش بنیان ها، جوانان استارتاپی و بسیاری از مخترعین نخبه و ایده پردازان را تحت الشعاع خود قرارداده، عدم برخورداری از سرمایه لازم برای پیگیری و اجرای طرح ها و ایده های فناورانه خود تا مرحله نهایی یا همان تجاری سازی محصول است.

معضلی که هرچند مجموعه های دولتی همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بسیاری از صندوق های پژوهش و فناوری در جهت رفع آن تلاش می کنند، اما محدودیت های مالی این مجموعه ها از یک سو و البته حجم زیاد فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، حمایت های تسهیلاتی مطلوب و مورد نیاز فناوران را با تنگناهایی مواجه کرده است.

برهمین اساس نیز دولت در سال۱۳۸۱ به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در امر پژوهش و فناوری در ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اجازه یافت تا درتأسیس صندوق های غیردولتی پژوهش و فناوری برای حمایت از تامین مالی جمعی طرح ها مشارکت کند.

چراکه به ثمرنشستن ایده‌های خلاق به طورحتم نیازمند سرمایه اولیه است و تامین مالی جمعی بطور مستقیم این مانع را برطرف کرده، چرخ رشد و شکوفایی شرکت‌ها را با کمک بدون واسطه مردم به چرخش درآورده و گردش سرمایه‌های خرد بدون استفاده و همچنین سودآوری هرچه مطلوب تر از این سرمایه‌های خرد را بدنبال خواهد داشت.

آغاز به کار سامانه های ارائه خدمات مالی و ایجاد بارقه امید در دل دانش بنیان‌ها

یکی از این صندوق های حمایتی که از بهمن ماه سال ۱۳۸۶ تأسیس شده و در طول این سالها توانسته است خدمات متنوع مالی را به منظور تجاری سازی طرح های فناورانه به فعالان دانش بنیان و ایده پردازان کشور ارائه کند قصد دارد همزمان با آغاز شانزدهین نمایشگاه صنعت مالی که از امروز جمعه ۱۹ مرداد در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکارکرد، ضمن معرفی آخرین خدمات و دستاوردهای خود به فعالان صنعت مالی کشور، خدمت جدید خود تحت عنوان «سکوی تامین مالی جمعی نوین کراد» را به عنوان نخستین پلتفرم جمع سپاری مالی ارزی ریالی کشور رونمایی کند.

به گفته مسوولان این صندوق، معرفی این خدمت و ابزار نوین، چشم‌انداز جدیدی را برای تامین مالی ارزی ریالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خواهد رقم خواهد زد و فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری پرسود و مطمئن سرمایه گذاران این پلتفرم است و پیش‌بینی می‌شود استقبال گسترده‌ای توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه از این غرفه صورت پذیرد.

اجرایی شدن فاز نخست فناور کارت، سامانه تخصصی ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور سراسر کشور و هچنین پرسنل شاغل در این واحدهای فناور نیز از جمله برنامه‌های این صندوق در طول برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

علاوه بر این، آیین رونمایی از پلتفرم تامین مالی جمعی یکی از بانک‌های کشور با همکاری این صندوق و همچنین عقد چند تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با نظام بانکی، شرکت‌های بیمه، نهادهای سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های بزرگ کشور در ایام نمایشگاه صنعت مالی، از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

آغاز به کار سامانه های ارائه خدمات مالی و ایجاد بارقه امید در دل دانش بنیان‌ها

به طورحتم راه اندازی جدیدترین سکوها و سامانه های مالی همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی از جمله «سکوی تامین مالی جمعی نوین کراد» به عنوان نخستین پلتفرم جمع سپاری مالی ارزی ریالی کشور و فاز نخست فناورکارت، به عنوان سامانه تخصصی ارائه خدمات به دانش بنیان های سراسر کشور به منظور ارائه خدمت مالی به دانش بنیان ها و فناوران کشور هرچه بیشتر بارقه امید را در دل آنان زنده خواهد کرد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگترین و با سابقه‌ترین رویداد حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی کشور در دو دهه اخیر، صبح امروز جمعه ۱۹ مردادماه امسال با حضور مقامات وزرات اقتصاد، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کمیسیون اقصادی مجلس و مهمانان خارجی در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز بکار کرد.

معرفی قابلیت‌ها، دستاوردها و هم‌افزایی میان نهادهای مالی داخلی و خارجی، شامل ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی های کشور در زمینه صنعت مالی، آشنایی شرکت ها و سازمان های ایرانی با آخرین فناوری های جهان در موضوع نمایشگاه، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی، جمع آوری نقدینگی‌های سرگردان در جامعه و سوق‌دهی به مسیرهای سازنده از طریق پس‌انداز در بانک‌ها از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا ۲۲ مرداده‌ماه جاری، از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان مخاطبان، کارشناسان و علاقمندان به حوزه بورس، بانک و بیمه و سایر حوزه‌های اقتصاد خواهد بود.

نظر شما