شناسهٔ خبر: 68109539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

شوراهای شهر باید بر فعالیت شهرداران نظارت بیشتری داشته باشند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شوراها باید بر فعالیت شهرداران نظارت بیشتری داشته باشند و در ارائه برنامه‌های کاربردی و توسعه‌ای به شهرداران کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز جمعه در جلسه شورای اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طبق قانون، شوراها اختیارات لازم در زمینه‌های مختلف شهری را دارا هستند، بنابراین رسیدن به توسعه شهری و پیشرفت در همه‌ زمینه‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم مولدسازی در راستای توسعه شهری، افزود: شهرداران می‌توانند با استفاده از قانون مولدسازی اعتبارات برخی از طرح‌ها را تامین و یا اینکه امکانات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران برای درآمدزایی، توسعه و پیشرفت شهر قرار دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسوولان باید توجه ویژه‌ای به شهرها و درآمد پایین برخی شهرهای این استان داشته باشند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در زمینه درآمد شهرها بویژه شهرهای مرزی در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های لازم طرحی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به مجلس ارائه شده تا درصدی از درآمد گمرک و مالیات‌ها به استان واگذار شود و در زمینه توسعه شهری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کرمی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها ماهیانه مبالغ هنگفتی صرف پرداخت حقوق کارکنان خود می‌کنند، بر لزوم کسب درآمدهای بیشتر توسط شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال شهرداری زاهدان ماهیانه میلیاردها تومان حقوق پرداخت می‌کند که رقم قابل توجهی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال کسب درآمدهای بیشتر باشد.

وی با اشاره به نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در زمینه دلایل عدم موفقیت‌ در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید برنامه ریزی دقیق در زمینه رشته‌های تحصیلی و تطابق با نیازهای جامعه و مهارت محوری در دانشگاه‌ها مورد توجه مسوولان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نیاز به نیروی انسانی متخصص در کارخانه‌ها و معادن و شهرک‌های صنعتی استان گفت: معدن مس جانجا اکنون سه هزار نیروی متخصص نیاز دارد که بایستی در این راستا با همدلی و هم‌افزایی تدابیر لازم اندیشیده شود.

لزوم مهارت افزایی در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در زمینه پیشرفت اقتصادی و توسعه کار در سیستان و بلوچستان اشاره و تاکید کرد: برخی از جوانان استان به منظور آموزش نیروی جوان به استان اصفهان جهت آموزش فرستاده شدند، که اکنون شاهد فعالیت آنها در مراکز تولیدی بویژه معادن و کارخانه‌ها هستیم.

کرمی با اشاره به حوزه‌های مختلف تجارت در سطح سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ لازم برای ایجاد بزرگترین مرکز تعمیر هواپیمای کشور در این استان در دست اقدام است که با کمبود نیروی متخصص مواجهیم بنابراین باید آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شود و با تبدیل استان به مرکز تعمیر هواپیما می‌توانیم نیاز کشورهای اطراف را نیز تامین کنیم.

وی با اشاره به طرح راه‌اندازی مرکز تعمیر ماشین آلات سنگین بویژه استان‌های همجوار در سیستان و بلوچستان گفت: بایستی حضور مردم را در سرمایه‌گذاری‌ها مورد توجه قرار دهیم زیرا سبب پیشرفت کار در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و همه عرصه‌ها خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در راستای پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان، بیمارستان تامین اجتماعی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است و بیمارستان کنارک نیز توسط ارتش جمهوری اسلامی و اعتبارات اهدایی رهبر معظم انقلاب به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به مسئله سوخت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جلسات با مسوولان کشوری در زمینه حل مسائل سوختی استان برگزار شده است ولی برخی از برنامه‌ها مصوبه کشوری هستند.

کرمی با اشاره به دیدار اخیر با رئیس جمهور گفت: پیرامون مسائل سیستان و بلوچستان بویژه در زمینه کریدورها و اقداماتی که در سطح استان در حال انجام است، گفت‌وگوهایی با رئیس جمهور انجام شد.

وی تصریح کرد: سیاست‌های کلان نظام مشخص است و هر دستگاهی وظایف و اختیارات خاص خود را دارد و اگر مسئولی در هر زمینه کوتاهی کند حتماً با وی برخورد خواهد شد.

نظر شما