شناسهٔ خبر: 68109526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان: امروز ایران قدرت بازدارنده در دنیا است

کرمان - ایرنا - خطیب نماز جمعه کرمان گفت: امروز ایران به عنوان قدرت بازدارنده در منطقه و جهان مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی توکلی در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان افزود: در ۱۰ ماه اخیر با بزرگترین و گسترده‌ترین جنایت تاریخ بشر در غزه روبه‌رو هستیم و مردم بی‌دفاع اعم از زن و کودک زیر بمباران دشمن به خاک و خون کشیده شده اند و جهان اسلام عزادار بود.

وی تصریح کرد: اوج این جنایت با ترور شهید هنیه در کشور ما اتفاق افتاد، او میهمان ما بود و ما باید از میهمان خودمان حمایت و دفاع کنیم‌.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: بعد از این ترور چند اتفاق افتاد، رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما خونخواهی خواهیم کرد و او از ما است لذا تکلیف داریم که خونخواهی او را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: آنقدر رهبر معظم انقلاب سنگ تمام گذاشتند که نماز میت را خودشان بر پیکر شهید خواندند و شیعیان آنگونه این شهید را تشییع جنازه کردند.

توکلی بیان کرد: این همان وحدتی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند و این اتحاد امروز دنیا را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه خونخواهی شهید هنیه قطعی است افزود: فضا علیه رژیم غاصب صهیونیستی سنگین است و اضطراب و استرسی که این روزها فضای اسرائیل را فرا گرفته از خونخواهی کمتر نیست؛ هر چه ایران خونخواهی شهید هنیه را به تاخیر بیاندازد، یک نوع زجرکشی برای این رژیم غاصب است.

 توکلی با اشاره به انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین رییس شاخه سیاسی حماس اظهار کرد: وی ۲۳ سال در رژیم صهیونیستی زندانی و اسیر بوده و شخصی انعطاف ناپذیر که از اول عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل به دنبال ترور او بود و جانشین شهید هنیه شد.

وی بیان کرد: صهیونیست ها در بهت، حیرت و از ترس خونخواهی به لانه ها خزیده اند و غربی ها پیغام می دهند که ایران کوتاه بیاید.

اما جمعه موقت کرمان ادامه داد: باید موشک‌ها و سلاح های ما اقتدارمان را نشان دهد، امروز کسانی که می گفتند دوران موشک گذشته است، بیایند و ببینند که اقتدار موشکی چه شرایطی ایجاد کرده و آمریکا بارها گفته با قدرت موشکی ایران نمی توان کنار آمد.

وی تاکید کرد: در طول ۴۵ سال اخیر وقتی امام راحل سنگ‌بنای روز قدس را گذاشت، امروز می توان فهمید چه کرده است و ایران دست از حمایت و پشتیبانی خود بر نمی‌دارد.

توکلی افزود: امروز تا رژیم صهیونیستی حرکتی انجام دهد، لبنان، سوریه، عراق و یمن بر سر او می کوبند، این قدرت ولایت و رزمندگان شهدا و زحمات شهید حاج قاسم سلیمانی است که سنگ بنا را گذاشت.

وی تصریح کرد: امروز باید از میهمانی که در خانه ما به شهادت رسیده خونخواهی کنیم و دشمن را نقره‌داغ کرد که از این اشتباه‌ها نکند؛ همه باید بدانند ایران کشور ۵۰ سال پیش نیست و کافی است ایران پیام، هشدار و اخطاری بدهد، دنیا دست و پای خود را جمع می کند.

خطیب جمعه کرمان خاطر نشان کرد: فکر نکنید آمریکا و بقیه نمی توانند به ایران حمله کنند، اما از واکنش و عکس العمل ایران می ترسند، دیگر در زمان انتقام محدودیتی برای خود قائل نیستیم و هر پایگاه نظامی آمریکا از تیررس سلاح های پیشرفته کشور ما پنهان نیست.

وی ادامه دهد: ما تمام اینها را مدیون امام راحل، شهدا به ویژه شهید سلیمانی و رهبر معظم انقلاب هستیم؛ رهبری انقلاب شاید سال‌ها بعد شناخته شود که این مرد چگونه دنیا را مدیریت می کند، با احساسات حرکت نمی کند و با تدبیری پیش می رود که هم مجازات کننده و هم بازدارنده باشد. توکلی همچنین ضمن تشکر از شهرداری کرمان در نهضت آسفالت و بازکردن گره های ترافیکی شهر تاکید کرد: باید زبان تشکر نیز داشت و همیشه زبان انتقاد خوب نیست.

نظر شما