شناسهٔ خبر: 68108719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار همدان:

راه‌اندازی پرواز همدان_نجف طی چند روز آینده

همدان-استاندار همدان از راه‌اندازی پرواز همدان_نجف ویژه ایام اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح جمعه در آئین افتتاح مجموعه تاریخی فرهنگی سلامت و پزشکی استان که با حضور نمایندگان مجلس، مدیران استان و مسئولین دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: افتتاح این مجموعه هم در راستای اقداماتی است که برای ثبت اصالت و قدمت علم و فرهنگ استان انجام شده که خوشبختانه نتایج این اقدامات را با ثبت جهانی هگمتانه به سر منزل مقصود رساندیم.

وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در ثبت جهانی هگمتانه همراهی و همکاری داشتند عنوان کرد: چهار یا پنج کاروانسرای استان در یونسکو تشکیل پرونده شده‌اند و ثبت جهانی هگمتانه نیز برگ افتخار دیگری در تاریخ استان است و باید این مسیر را ثبت گنجنامه، بوعلی و دیگر آثار تاریخی استان ادامه دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: این دوره مجلس برای استان دوره مغتنمی است که نمایندگان ما دلسوز و متحد هستند و مهندس صوفی سرعت‌دهنده و کاتالیزور این مجمع هستند و از این فرصت باید استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که باید ریل‌گذاری اقتصاد استان را از کشاورزی و صنعت آب‌بر تغییر دهیم تبیین کرد: متأسف دیگر آبی نیست ومنابع آبی رو به اتمام است بنابراین تلاش کردیم در حوزه صنعت به سمت حوزه دانش‌بنیان و در کشاورزی به سمت کشت محصولات کم‌آب‌بر برویم.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه در این دوره ریل اصلی اقتصاد استان را بر گردشگری بنا نهاده‌ایم تصریح کرد: نمایندگان ما از سال‌های قبل برای راه‌اندازی ایرلاین در استان تلاش کردند و در حال حاضر وجود یک شرکت هواپیمایی برای استان بسیار مهم است چرا که حتی سرمایه‌گذار برای حضور در استان به ظرفیت هوایی استان به چشم امتیاز نگاه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پرواز از مبدأ استان طی روزهای آینده به مقصد نجف و مشهد راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: با زیرساخت‌هایی که ما داریم و آثار ماندگار دو، سه هزار ساله می‌توانیم ظرفیت‌های عظیمی در گردشگری ایجاد کنیم.

استاندار همدان اظهار کرد: راهی جز تقویت معیشت استان بر پایه گردشگری نداریم، موزه سلامت هم مکمل گردشگری استان است چراکه پزشکان نام آوری در استان داریم که می‌توانند گردشگری سلامت استان را پرآوازه کنند و جا دارد از دکتر مجذوبی برای راه‌اندازی و تقویت این موزه گرانسنگ و ظرفیت مطلوب آن قدردانی کنم.

وی در ادامه افزود: بنده بی هیچ تأملی برای حمایت از توسعه موزه قول حمایت اعتبارات را به میزان یک میلیارد دادم که توسعه این فضا در تقویت گردشگری محقق شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه طی سه سال گذشته اقدامات شایسته‌ای در دانشگاه در توسعه زیرساخت‌های سلامت صورت گرفته است عنوان کرد: همکاری‌های شایان توجهی در استان با دانشگاه داشتیم که اثرات آن در کوتاه مدت و بلند مدت محرز شده است.

محمدصادق صبا مدیرعامل مجمع خیرین سلامت نیز در این آئین به حضور پزشکان پر آوازه و متخصص در استان اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم نام همدان بلندآوازه شود باید گردشگری علمی هم در دستور کار قرار گیرد.‌

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است سمینارهای علمی و بین‌المللی برگزار شود و کنفرانس‌های بین‌المللی با حضور افراد فرهیخته، شاخص و برجسته استان در این روند استمرار یابد.‌

نظر شما