شناسهٔ خبر: 68108463 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ در افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری کبودرآهنگ؛

وزارت فرهنگ را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه به وزیر بعدی تحویل می‌دهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان کبودرآهنگ، مجتمع فرهنگی و هنری بازسازی شده جوان را افتتاح کرد. وی گفت: زمانی که وزارت فرهنگ را تحویل گرفتم بودجه این وزارتخانه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که امسال وزارتخانه را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه به وزیر بعدی تحویل می‌دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمدمهدی اسماعیلی با حضور در شهرستان کبودرآهنگ مجتمع فرهنگی و هنری بازسازی شده جوان را افتتاح کرد. وی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دوستانم در تلاش هستند تئاتر کودک و نوجوان در استان برگزار شود. در مورد ساخت کتابخانه هم تلاش می‌کنیم به زودی تامین اعتبار انجام شود.

وی افزود: اقدامات لازم برای مجموعه شیرین‌سو از جانب دکتر توسلی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ نیز در دستور کار قرار دارد.

وزیر فرهنگ در این مراسم گفت: در دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی بنای ما اتمام طرح‌های ناتمام بود و در سراسر کشور طرح‌های بسیاری بود که ۱۷، ۱۸ و حتی ۲۰ سال از زمان کلنگ زنی آن می‌گذشت اما به نتیجه نرسیده بود.

وی افزود: هفته گذشته در یزد بودم و طرحی که ساخت آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود را افتتاح کردم که تا قبل از دولت آیت الله رئیسی برای ساخت این مجموعه حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود اما در دولت سیزدهم ۲۲۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه کردیم و کار را به مرحله بهره‌برداری رساندیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به شهر استانبول سفری داشتم و در آنجا از مجموعه سالن‌های جدیدی که دولت ترکیه ساخته بود بازدید کردم در پایان به وزیر فرهنگ ترکیه عرض کردم قطعاً اگر سفری به شهر ارومیه ایران داشته باشید خواهید دید مجموعه‌ای که قبل از این سفر در ارومیه افتتاح کردم بسیار زیباتر از مجموعه‌ای است که شما در اینجا در اختیار دارید.

وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه در ساخت سالن ارومیه از فن اوری های جدید استفاده شده است، گفت: آسمانه‌هنر را در تهران با تملک ۳,۵۰۰ میلیارد تومان آغاز کردیم در این مسیر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان کمبود منابع داشتیم که شهید رئیسی آن را تقبل کردند و این اتفاق مهم رخ داد در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکردیم تا جایی که برای جایزه نفر برتر طراحی ۴ میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سه سال در حوزه انرژی، ترانزیت و درآمدی که عاید کشور می‌کند، ادامه داد: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب برای شهید مرثیه می‌خواند و از او به عنوان رئیس جمهور تراز یاد می‌کند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه دیگران کار کردند اما آقای رئیسی تمام ترازها و نصاب‌های قبلی در حوزه خدمت را جابجا کرد، گفت: زمانی که وزارت فرهنگ را تحویل گرفتم بودجه این وزارتخانه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که امسال وزارتخانه را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه به وزیر بعدی تحویل می‌دهم. سازمان فرهنگ و ارتباطات که جریان اصلی فرهنگی کشور در خارج از کشور است و در ۸۵ کشور نمایندگی فرهنگی دارد تقریباً رو به خاموشی بود؛ اکثر نمایندگی‌های ما تعطیل شده بود و زمانی که وزارتخانه را تحویل گرفتم بودجه این بخش ۳۷۰ میلیارد تومان بود ولی الان این عدد به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با تشریح وضعیت پیش از دولت سیزدهم افزود: ایران دچار مشکلاتی شده بود رشد؛ اقتصادی دهه ۹۰ چیزی حدود ۴ دهم درصد بود و حتی به نیم هم نمی‌رسید ولی در سال ۱۴۰۲ به ۶/۷ درصد رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رئیس جمهوری خدوم و انقلابی را در کوهستان‌های ورزقان از دست دادیم؛ چه دلیلی داشت که رئیس جمهوری انقدر بر خودش سخت بگیرد و پنجشنبه و جمعه در استان مازندران باشد، روز شنبه تا آخر شب در جلسات حضور داشته باشد و صبح با بالگرد از مکانی بازدید کند و در نهایت آنگونه که همه می‌دانند به دیدار معبود بشتابد رئیس جمهور بزرگی را از دست دادیم کسی که شب و روزش را برای اعتلای ایران وقف کرد.

وزیر فرهنگ گفت: رژیم صهیونیستی خطایی کرد و کنسولگری ما را در دمشق مورد تعرض قرار داد و برادر خوبم سردار زاهدی را از ما گرفت و رئیس جمهور شهید در برابر همه تهدیدهایی که مقابله به مثل جدی را عامل بروز مشکلات اقتصادی عنوان می‌کردند ایستادند و همه هزینه‌ها را گردن گرفتند.

وی افزود: شهید والا مقام دکتر امیرعبداللهی گفتند شب عملیات وعده صادق وزرای اروپایی تماس می‌گرفتند و از ما می‌خواستند که با حجم کمتر بزنیم.

وزیر فرهنگ گفت: آن شب برای ما عزت آفرین شد با حرکتی بزرگ پهپادها از آسمان ایران، عراق و سوریه عبور و رژیم صهیونیستی را آنگونه مفتضح کردند اینها نشان می‌دهد زمانی که میدان و دیپلماسی به هم نزدیک شوند و تعارضی در این میان وجود نداشته باشد این اتفاقات بزرگ رخ می‌دهد.

نظر شما