شناسهٔ خبر: 68105789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک پاریس؛

فرانسه در عطش طلای بسکتبال؛ یانکی‌ها به دنبال تکرار تاریخ

تهران- ایرنا- تیم ملی بسکتبال فرانسه در خانه به دنبال سنت‌شکنی و کسب مدال طلای بازی‌های المپیک پاریس است اما این تیم در آخرین ایستگاه به سد محکمی به نام آمریکا خورده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرونده رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی به صفحه آخر خود رسید که تیم‌های آمریکا و فرانسه به دیدار پایانی راه یافته‌اند و برای مدال طلا به میدان می‌روند. تیم‌های آلمان و صربستان نیز به دنبال کسب مدال برنز هستند.

در مرحله‌ نیمه‌نهایی این بازی‌ها میزبان موفق شود ۷۳ بر ۶۹ آلمان را شکست بدهد تا یک پای فینال باشد، در آن سوی میدان آمریکا در شرایطی که خطر را احساس می‌کرد، به زحمت و با نتیجه ۹۵ بر ۹۱ صربستان را از پیش رو برداشت تا راهی فینال شود و حالا باید فرانسه و آمریکا در دیدار پایانی رو در روی هم صف‌آرایی کنند.

فرانسه که سابقه کسب مدال المپیک را ندارد به دنبال این است تا در خانه سنت‌شکنی کرده و در برابر چشمان میلیون‌ها هوادار فرانسوی، بر سکوی نخست تکیه بزند هرچند کار بسیار سختی برابر تیمی دارد که با قهرمانی در المپیک عجین شده و بیشترین عناوین قهرمانی را در این رقابت‌ها به خود اختصاص داده است.

به هر حال چهره قهرمان این دوره از بازی‌ها فردا مشخص خواهد شد چراکه فرانسه در خانه و از ساعت ۲۳ به مصاف آمریکا می‌رود و قبل از آن هم آلمان و صربستان تکلیف مدال برنز این بازی‌ها را مشخص خواهند کرد. آمریکا در صدر برترین تیم‌های بسکتبال جهان است و فرانسه نیز در رده نهم رنکینگ فیبا قرار دارد.

نظر شما