شناسهٔ خبر: 68104538 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

المپیک پاریس ۲۰۲۴/صعود ایران به رده ۲۰ با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز

کاروان ایران در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ صاحب یک مدال طلا و یک نقره در کشتی فرنگی و یک نقره در تکواندوی زنان شد تا با صعود حدودا ۲۴ پله‌ای نسبت به روز گذشته، در رده بیستم قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

در سیزدهمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان ایران در کشتی فرنگی و تکواندو صاحب یک مدال طلا و دو نقره شدند.

سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و نقره شدند و ناهید کیانی در تکواندو زنان صاحب مدال نقره شد. اکنون ایران با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ مدال برنز در رده بیستم قرار دارد. 

آمریکا با ۳۰ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۳۵ برنز دوباره صدرنشین شد. چین نیز با ۲۸ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۱۹ برنز به رده دوم رفت.

استرالیا با ۱۸ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۲ برنز به رده سوم رسید و فرانسه میزبان با ۱۴ طلا، ۱۸ نقره و ۲۱ برنز به رده چهارم رفت. بریتانیا، کره و ژاپن نیز با ۱۳ مدال طلا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

امین میرزازاده در کشتی فرنگی اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به مدال برنز رسید.

مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن ۴۹ کیلوگرم تکواندو صاحب مدال برنز و محمد هادی ساروی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی صاحب اولین مدال طلا برای کاروان ایران شدند.

سعید اسماعیلی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی به برتری رسید و قهرمان شد. علیرضا مهمدی هم در فینال وزن ۸۷ کیلو گرم کشتی فرنگی صاحب مدال ‌نقره شد. ناهید کیانی در وزن ۵۷- تکواندو زنان تاریخ سازی کرد و به مدال نقره رسید. 

 

*جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در پایان سیزدهمین روز:

1

2

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ۶ مرداد به طور رسمی آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایالات متحده با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

 

نظر شما