شناسهٔ خبر: 68103606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست روسیه از سازمان ملل برای بررسی نقش غرب و اوکراین در حملات تروریستی

تهران-ایرنا- دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از آژانس‌های وابسته به سازمان ملل خواست تا نقش سرویس‌های ویژه غربی و مقامات کی‌یف در راه‌اندازی و تسهیل حملات تروریستی را به طور کامل مطالعه و ارزیابی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "تاس", پولیانسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تهدیدات تروریستی گفت: ما از نزدیک ماهیت تروریستی رژیم کی یف را می دانیم. ما بارها اطلاعات آشکار و مبتنی بر واقعیت را در مورد چهره واقعی رژیم کی یف که توسط غرب پرورش داده شده است، ارائه کرده ایم.

وی ادامه داد: این رژیم به دستورات، تحت نظارت و با همکاری نزدیک با متولیان خود در ناتو، مدتها است که به طور آشکار درحال انجام اقدامات تروریستی بوده است. ما اکنون شاهد حمله تروریستی شبه نظامیان اوکراینی به منطقه کورسک هستیم که با تسلیحات ارائه شده توسط غرب این حمله را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: ما مکرراً شواهدی را ارائه کرده‌ایم که توسط کشورهای آفریقایی و سازمان‌های قانونی اروپایی مانند یوروپل تأیید شده است. این شواهد نشان می‌دهند سلاح‌هایی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند به دست گروه‌های جنایتکار و تروریستی در مناطق مختلف جهان می‌رسد. از کارشناسان متخصص نهادهای سازمان ملل می‌خواهیم این واقعیت روشن را نادیده نگیرند و در مورد نقش سرویس‌های ویژه غربی و زیردستان اوکراینی آنها را در سازمان‌دهی و تسهیل‌ حملات تروریستی را به‌دقت‌ بررسی و ارزیابی کنند.

به گزارش ایرنا, ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته (چهارشنبه) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در این حمله ۵ نفر نیز کشته شدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک در روسیه اقدام تروریستی دیگری علیه غیرنظامیان بود.

رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) در پی دغدغه‌های امنیتی خود، استقلال جمهوری‌های خلق «دونتسک» و «لوهانسک» را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

نظر شما