شناسهٔ خبر: 68103246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صعود فرانسه به فینال بسکتبال المپیک/ قهرمان جهان زانو زد

اصغر عبداللهی

تیم ملی بسکتبال فرانسه با شکست دادن آلمان مدعی، به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در نخستین بازی مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، که از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (پنجشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) برگزار شد، تیم ملی فرانسه به عنوان میزبان رقابت‌ها با شکست دادن آلمان قدرتمند، به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

ژرمن‌ها که با عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافته بودند، در این دیدار نیز شروع خوبی داشتند و از فرانسه پیش افتادند اما با درخشش ویکتور ومبانیاما، اعجوبه ۲۰ ساله تیم میزبان در اواخر کوارتر دوم بازی، دو تیم با تساوی ۳۳ - ۳۳ به رختکن رفتند.

با شروع نیمه دوم بازی اما میزبان عملکرد بهتری داشت و با درخشش یابوسله و ومبانیاما از آلمان پیش افتاد تا در نهایت این بازی جذاب و نزدیک، با نتیجه ۷۳ - ۶۹ به سود فرانسه تمام شود. خروس‌ها با این برد بار دومین دوره متوالی، به فینال بازی‌های المپیک در رشته بسکتبال راه یافتند.

کوارترهای اول و چهارم این دیدار با نتایج ۱۸-۲۵ و ۱۷-۱۹ به سود آلمان تمام شد و در کوارترهای دوم و سوم نیز فرانسه با نتایج ۱۵-۸ و ۲۳-۱۷ پیروز شد تا در مجموع با ۴ امتیاز اختلاف برنده این بازی حساس شود.

در دیگر بازی این مرحله نیز از ساعت ۲۲:۳۰ تیم ملی آمریکا و صربستان به مصاف هم می‌روند تا حریف فرانسه در فینال المپیک مشخص شود. در صورت صعود آمریکا به فینال، بازی فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو تکرار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما