شناسهٔ خبر: 68102193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیرجامعه روحانیت شهر شیراز:

اولویت مسئولان در دولت جدید معیشت مردم باشد

دبیرجامعه روحانیت شهر شیراز گفت: در حال حاضر مسئله معیشت و اقتصاد باید اولویت مسئولان کشور باشد و مردم طعم تغییرات را بر اساس شعارهایی که در ایام انتخابات داده شد احساس کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلا الدین حسین (ع)، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مسئولیت اجرایی ندارد و کارکرد آن مانند شورا و مجلس نیست، اظهار کرد: وظیفه جامعه روحانیت تصمیم‌سازی، رصد، تذکر و تبیین است اما برخی این تصور اشتباه را دارند که جامعه روحانیت حق مداخله در امور اجرایی و تصمیم‌گیری را عهده‌دار است در حالی که اینگونه نیست و تنها از باب احترامی که جایگاه روحانیت در ساختارهای جمهوری اسلامی دارد به تذکرات آنکه خواست مردم و مسائل اجتماعی است می‌پردازند.

وی افزود: به‌دلیل دلبستگی مسئولان به روحانیت و شأنی که برای این جایگاه قائل هستند در موارد متعدد به تذکرات جامعه روحانیت توجه شده که وجود این روحیه و نگاه شایسته قدردانی است؛ ضمن اینکه اگر نقدی به مسئولین وارد می‌شود به این معنی نیست که ساختارهای اجرایی ما ناکارآمد است و انصاف نیست خدمات ارزنده نهادها دیده نشود چرا که املاء نانوشته غلط ندارد در صورتی که وضعیت میدان پر از چالش‌هایی است که باید با تذکرات مردمی و توسط همین افراد که نیروهای نظام هستند برطرف شود.

دبیر جامعه روحانیت شهر شیراز با ضرورت پرداختن به اولویت جامعه تصریح کرد: همانطور که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت در حال حاضر مسئله معیشت و اقتصاد باید اولویت مسئولان کشور باشد و مردم طعم تغییرات را بر اساس شعارهایی که در ایام انتخابات داده شد احساس کنند.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بیشترین فشار اقتصادی و معیشتی روی طلاب و خانواده‌های آن‌هاست و حقیقتاً شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و ضرورت جدی دارد تا نهادهای مسئول مانند مرکز خدمات حوزه برای این موضوع چاره اندیشی فوری کنند.

وی ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد اتفاق مبارکی بود چرا که مردم با حضور ۵۰ درصدی خود نشان دادند همچنان دلبسته اسلام و نظام هستند و جامعه روحانیت انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور تبریک عرض می‌کند و تمام توان خود را در حمایت از ایشان و دولتشان به کار می‌گیرد و آرزومند است که دولت جدید در تحقق وعده‌های داده شده موفق شود چرا که سربلندی دولت باعث سربلندی کشور و نظام است.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) اضافه کرد: سابقه آقای پزشکیان کاملاً روشن است و تدین و ارزشی بودن ایشان محل بحث ندارد، چنانچه زندگی ایشان مانند زندگی طلبه‌ها است و در شئون مختلف زندگی ذی طلبگی را رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام طاهری با پرداختن به نقش مؤثر اوقاف در پیشبرد اهداف فرهنگی اظهار کرد: موقوفات بسیاری وجود دارد که می‌تواند در خدمت امور فرهنگی و مورد استفاده مردم قرار گیرد و از سازمان اوقاف انتظار می‌رود برای بهره‌مندی مردم شهر از عوائد موقوفات مطابق با شرایط وقف نامه و نیاز جامعه برنامه‌ریزی محسوس انجام دهد.

وی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه، افزود: نطفه اسرائیل از آغاز با جنایت بسته شده و این رژیم از ابتدا جنایتکار بوده و خوی درنده خویی و پست فطرتی آن زبانزد جهانیان است و این انتظار وجود دارد که انتقام خون شهید هنیه سخت‌تر از عملیات وعده صادق باشد تا جنایتکاران دیگر خیال تعرض به ایران را به خود راه ندهند.

نظر شما