شناسهٔ خبر: 68101910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حادثه ساز شدن گاز پیک نیک تا ماجرای دود غلیظ در پاساژ تمدن رشت

مریم روشندل

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه آتش گرفتن گاز پیک نیک روشن در حیاط منزل مسکونی در رشت حادثه ساز شد، گفت: در حادثه‌ای دیگر فعل و انفعالات شیمیایی پودر دکلره رنگ مو در قفسه فروشگاه موجبات بروز حادثه و دود گرفتگی شد.

صاحب‌خبر -

شهرام مومنی امروز ۱۸ مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حادثه آتش گرفتن گاز پیک نیک روشن در حیاط منزل مسکونی در حالی به آتش نشانان اطلاع داده شد که احتمال سرایت آتش به پشت بام و پرسیانای سقف وجود داشت، اظهار کرد: سریعا چهار خودروی آتش نشانی به همراه ۱۳ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه واقع در بلوار شیون فومنی اعزام شدند.

وی افزود: به محض رسیدن، شعله‌وری گاز پیک نیک روشن در حین پخت و پز و البته تلاش مالک برای خاموش کردن آتش به وسیله پرتاب پتوی خیس شده مشاهده می‌شد.

حادثه ساز شدن گاز پیک نیک تا ماجرای دود غلیظ در پاساژ تمدن رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: بلافاصله آتش نشانان نسبت به خاموش کردن آتش به وسیله خاموش کننده دستی و ایمن سازی محل حادثه و پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

مومنی تصریح کرد: با توجه به کوچه‌های تنگ و باریک، محوطه کوچک حیاط منزل مسکونی هر دو کودک این خانواده در سلامت کامل به سر می‌برند و در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید و آتش گسترشی نداشت.

وی به شهروندان توصیه کرد: در حین پخت و پز و استفاده از وسایل گاز سوز به ایمنی وسایل گاز سوز توجه داشته باشند. 

حادثه ساز شدن گاز پیک نیک تا ماجرای دود غلیظ در پاساژ تمدن رشت

دود گرفتگی در پاساژ تمدن رشت بر اثر واکنش شیمیایی دکلره رنگ مو  

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه بعداز ظهر امروز حادثه آتش سوزی در یک‌باب مغازه واقع در سبزه میدان، پاساژ تمدن به آتش نشانان اطلاع داده شد، خاطرنشان کرد: در این تماس دود غلیظ ناشی از آتش سوزی گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله شش خودروی آتش نشانی به همراه ۱۶ آتش نشان و پنج ارشد به محل حادثه اعزام شدند و به محض رسیدن دود گرفتگی یک‌باب مغازه با کاربری فروش لوازم آرایشی مشاهده شد.

حادثه ساز شدن گاز پیک نیک تا ماجرای دود غلیظ در پاساژ تمدن رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت گفت: تیم عملیات سریعا نسبت به بازدید محل و یافتن پودر دکلره رنگ که منبع دود گرفتگی مغازه بوده اقدام کرد؛ در این حادثه فعل و انفعالات شیمیایی پودر دکلره رنگ مو در قفسه فروشگاه موجبات بروز حادثه و دود گرفتگی را موجب شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تکرار موارد مشابه‌ توصیه می‌شود پودر دکلره مو  در حجم‌های مختلف حتما باید در مکانی کاملا خشک و با گردش هوای یکسان نگهداری شود تا با توجه به تغییر رطوبت هوا دچار خودبخود سوزی و حادثه نشود.

انتهای پیام

نظر شما