شناسهٔ خبر: 68101292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرمانشاه، استانی با کمترین تنش آبی در تابستان امسال

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد که استان کرمانشاه امسال با کمترین تنش آبی مواجه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رضا داودی روز پنجشنبه در مراسم تقدیر از فعالان رسانه به مناسبت روز خبرنگار به اقدامات انجام شده برای کاهش تنش آبی در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: کرمانشاه در گذشته با مشکلات تنش آبی بسیاری مواجه بود اما با تلاش‌ها و پروژه‌هایی که طی دو تا سه سال گذشته به اجرا درآمده‌، امسال در اکثر شهرهای استان با کمترین میزان تنش آبی روبه‌رو بودیم و این موضوع باعث رضایتمندی نسبی مردم شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه جزو استان‌هایی است که کمترین تنش آبی را در سال جاری داشته است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که در سال آینده وضعیت پایدارتری در تأمین آب ایجاد کنیم.

داودی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه وظایف مهمی همچون تأمین آب شرب سالم و جمع‌آوری و دفع فاضلاب را بر عهده دارد، گفت: بعضی از دستگاه های اجرایی کشور روند خدمات رسانی آنها متفاوت است و به صورت ۲۴ ساعته با مردم در ارتباط هستند. شرکت آبفا وظیفه تامین آب شرب و جمع آوری فاضلاب را بر عهده دارد که این دو خدمت، از جمله خدمات حیاتی است که به صورت مستقیم با زندگی و رفاه مردم گره خورده است.

وی با اشاره به وسعت شبکه آب و فاضلاب در استان، گفت: با وجود نزدیک به ۱۶ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در کرمانشاه، می‌توان به حجم بالای کاری شرکت پی برد.

کرمانشاه، استانی با کمترین تنش آبی در تابستان امسال

وی همچنین به پروژه‌های حوزه فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های مهمی در سطح استان در دست اجرا داریم و برنامه‌ریزی شده است که امسال حداقل پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در استان به بهره‌برداری برسد.

داودی از برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب خروجی این تصفیه‌خانه‌ها در صنایع نیز خبر داد و افزود: این اقدام می‌تواند به بهبود مدیریت منابع آبی کمک شایانی کند.

مدیرعامل آبفا کرمانشاه به نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانند نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف آب ایفا کنند. آگاهی‌بخشی به مردم از طریق رسانه‌ها یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت بهتر منابع آبی است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

شهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت حدود نصف جمعیت استان را در خود جا داده و بیشتر فاضلاب مرکز استان به رودخانه قره سو سرازیر می شود.

نظر شما