شناسهٔ خبر: 68101214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

موکب فرهنگ و هنر در کليه شهرستان هاي تابعه و مرکز استان به‌ صورت ويژه برپا مي شود

صاحب‌خبر -
موکب فرهنگ و هنر در کليه شهرستان هاي تابعه و مرکز استان به‌ صورت ويژه برپا مي شود
خبرگزاری آریا_مدیکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت:از برکات و مزایای مراسم معنوی و مادی پیاده روی اربعین از مسیر استان کردستان مرز باشماق مریوان علاوه بر تقویت زیرساخت های موصلاتی و رونق گردشگری در امنیت سرمایه گذاری نیز موثر است.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛علی اصغر دریایی در دومین جلسه شورای اداری استان اداره کل فرهنگ کردستان که در شهر کامیاران با حضور روسای ادارات و کارشناسان برگزاری شد، ضمن تبریک و تهنیت 17 مردادماه روز خبرنگاراظهار داشت:پیاده روی عظیم اربعین علاوه بر بار معنوی و مذهبی دارای برکات بسیار مهم و تاثیرگذار در عرصه های زیر ساختی جاده ای و گردشگری و سرمایه گذاری ناشی از آرامش و امنیت این رویداد مذهبی است.
وی افزود:به منظور بهره مندی پیاده روان اربعین حسینی(ع) در مسیرهای استان کردستان از امکانات فرهنگی و دریافت راهنمایی ها و برشورهای تبلیغی در هر شهر موکب فرهنگ و هنر برپا می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اضافه کرد: آموزش هنر رایگان فرصت مناسبی است برای آموزش افرادی که به امکانات آموزشی در عرصه هنرهای مختلف دسترسی ندارند.  
وی بیان داشت: روسای شهرستان های تابعه لازم است طرح آموزش هنر رایگان را به همه اقشار مختلف جامعه به ویژه هنرآموزان نوجوان هنری اطلاع رسانی نمایند.  
مدیر کل فرهنگ کردستان بر فعالیت مضاعف بصورت شبانه روزی تاکید کرد و اذعان داشت: قدردانی و سرکشی از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی که هم اندازه جشنواره ها و همایش ها تأثیرگذار در افزایش سرمایه فرهنگی است در برنامه کاری روسای ادارات قرار گیرد.  
دریایی در بخشی دیگر از توصیه ها و نحوه برنامه ریزی و برگزاری جشنواره  و همایش ها گفت: برنامه های فرهنگی و هنری حول محول یکی از مفاخر و مشاهیر هر شهرستان برگزار شود و با اصحاب فرهنگ و هنر در قالب طرح شهید آوینی نشست های مشورتی برگزاری کنید، در اولویت برنامه کاری تکریم ارباب رجوع علی الخصوص اصحاب فرهنگ و هنر را مد نظر قرار دهید.
در ادامه این جلسه هرکدام از معاونین، روسای ادارات شهرستانی و کارشناسان مربوط براساس دستور جلسه شورا گزارشات لازم را ارائه و موارد مورد نیاز را توضیح دادند.

نظر شما