شناسهٔ خبر: 68100737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

راهنمای کامل برای انتخاب بهترین قطار برای سفر به مشهد

یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقلی که می‌توان با استفاده از آن به شهر مشهد سفر کرد، قطار است. این وسیله نقلیه در مقایسه با هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی مزایایی دارد که آن را به‌وسیله‌ی محبوب سفر در میان مسافران تبدیل کرده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقلی که می‌توان با استفاده از آن به شهر مشهد سفر کرد، قطار است. این وسیله نقلیه در مقایسه با هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی مزایایی دارد که آن را به‌وسیله‌ی محبوب سفر در میان مسافران تبدیل کرده‌است. از جمله مزیت‌های آن می‌توان به قیمت پایین در کنار امکانات و خدمات خوب آن اشاره کرد. از طرفی تنها در قطار می­توانید حریم شخصی خوبی در اختیار داشته باشید.

اگر شما نیز می‌خواهید از سفر خود به مشهد نهایت لذت را ببرید، باید یکسری نکات درباره بلیط قطار مشهد بدانید تا در هنگام انتخاب و خرید آن آگاهانه عمل کنید.

انواع قطار مشهد

مشهد یکی از پرترددترین شهرهای استان خراسان رضوی به شمار می‌آید. به همین دلیل مسیرهای ریلی منتهی به آن جزء مسیرهای شلوغ ریلی کشور است. این موضوع باعث شده تا انواعی از قطارهای مختلف در این مسیر وجود داشته باشند و دستتان برای انتخاب قطار موردعلاقه­تان باز باشد. از طرفی شلوغی این مسیر به‌خصوص در برخی از اوقات سال ممکن است باعث پر شدن ظرفیت قطارها شود و برای جلوگیری از این اتفاق باید از چند هفته زودتر برای خرید بلیط قطار مشهد اقدام کنید.

قطارهای مشهد را می‌توان به شکل‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. به طور مثال از نظر تعداد ستاره، قطارهای مشهد به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی می‌شود:

  • قطارهای ۵ ستاره یا لوکس
  • قطارهای ۴ ستاره
  • قطارهای ۳ ستاره

قطارهای این مسیر ریلی را می‌توان از نظر نوع سالن نیز طبقه‌بندی کرد. براین‌اساس قطارهای این مسیر شامل قطارهای اتوبوسی، قطارهای کوپه­ای چهارنفره و کوپة شش‌نفره یا شش تخته می­شود.

از دیگر معیارهای رایج برای طبقه‌بندی قطارهای مشهد شرکت ریلی است. شرکت‌های ریلی صاحبِ قطارهایی هستند که ما با آن­ها به سفر می­رویم. در این مسیر می‌توانید به سراغ خرید بلیط قطار شرکت­های ریلی مختلفی از جمله قطار فدک، نور الرضا، رجا، بن ریل، ریل ترابر سبا، پارس لاریم و بن ریل بروید.

ارزان‌ترین قطارهای مشهد

اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و با پرداخت کمترین پول بلیط قطار مشهد را خریداری کنید، در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

1. به سراغ قطارهای سه ستاره یا نهایتاً چهار ستاره بروید.

2. در هنگام خرید بلیط قطار این مسیر بهتر است که به سراغ شرکت ریلی نور الرضا و فدک که جزء قطارهای لوکس سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور به حساب می‌آیند، نروید.

3. به سراغ قطارهای اتوبوسی یا نهایتاً قطارهای کوپه‌ای شش نفره بروید.

4. از وب‌سایتی استفاده کنید که درهنگام جستجوی انواع قطاهای مشهد، امکان انتخاب شرکت ریلی برای شما وجود داشته باشد و در هنگام خرید به سراغ شرکت رجا ببینید. رجا قطار متنوعی در مسیر ریلی مشهد دارد و می‌توانید براساس بودجه‌تان یکی از انواع قطارهای این شرکت را انتخاب کنید.

نکته: در آخر مقاله یک شیوه برای پیداکردن بلیط قطار مشهد به شما ارائه می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید ارزان‌ترین قطارهای مشهد را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.

بهترین قطارهای مشهد

بهترین قطارهای مشهد را می‌توان قطارهای لوکس این مسیر در نظر گرفت. قطارهای لوکس همان قطارهای ۵ ستاره هستند. از جمله قطارهای ۵ ستاره مسیر مشهد می­توان به قطار ۵ ستاره زندگی متعلق به شرکت رجاء، قطارهای شرکت فدک و نور الرضا اشاره کرد. با خرید بلیت این دسته از قطارها انواعی از امکانات و خدمات مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم صوتی و تصویری پیشرفته
  • صندلی و تخت­های راحت
  • پک بهداشتی
  • سر­ویس خواب
  • ارائه نوشیدنی و میان وعده
  • امکان انتخاب غذا از میان چند نوع غذای مختلف
  • دکوراسیون جذاب در داخل هر کوپه
  • داشتن رستوران جذاب
  • امکان احضار مهمان‌دار به داخل کوپه
  • عایق صوتی و دمایی با کیفیت
  • امکان تنظیم دما و نور داخل کوپه

C:\Users\meysam\Desktop\سفرمارکت\train\رجا\zendegi_train.jpg

نکته: اگر می‌خواهید از سفر با قطار نهایت لذت را ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً یک کوپه را به‌صورت دربست برای خود رزرو کنید. اگر تعداد نفراتتان به ۴ نفر برسد که به طور اتوماتیک می‌توانید یک کوپه را در اختیار بگیرید؛ اگر نه با پرداخت پول بیشتر می‌توانید یک کوپه را رزرو کنید.

بهترین زمان برای خرید بلیط قطار مشهد

برخلاف بلیط هواپیما، هر زمان که به سراغ بلیت قطار بروید، باید یک قیمت ثابت را برای خرید بلیط این وسیله نقلیه ‌بپردازید. اما اگر می‌خواهید از آب‌وهوای شهر مشهد نهایت لذت را ببرید و گرما و سرمای هوا شما را اذیت نکند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان‌های زیر به شهر مشهد سفر کنید:

  • فصل بهار
  • اوایل فصل پاییز
  • اواخر فصل زمستان

C:\Users\meysam\Desktop\سفرمارکت\mashhad\mashhad_.jpeg

اگر از شلوغی بیزار هستید و می‌خواهید زمانی به این شهر بروید که قیمت هتل‌های آن کاهش پیدا کرده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در زمان‌های زیر به مشهد سفر نکنید:

  • عید نوروز
  • تولد و شهادت امام رضا
  • تاسوعا و عاشورای حسینی
  • ماه رمضان

نکته: ارزان­ترین زمان برای سفر به مشهد فصل پاییز و زمستان است.

اگر می‌خواهید بلیط قطار مورد علاقه خود را در این مسیر پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چند هفته زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید. بهتر است که زمان خرید خود را در هنگامی قرار دهید که پیش‌فروش بلیت قطار مشهد آغاز می‌شود. این زمان معمولاً اواخر ماه است.

البته امکان خرید بلیط قطار مشهد تقریباً در اکثر روزهای سال امکان‌پذیر است؛ اما اگر زود اقدام نکنید، ممکن است نتوانید بلیط قطار مورد نظرتان را پیدا کنید و ظرفیت آن پر شده باشد.

بهترین روش برای خیر بلیط قطار مشهد

برای پیدا کردن بلیط قطار می‌توانید به وب‌سایت­های هر کدام از شرکت­های ریلی فعال در مسیر مشهد مراجعه کنید و تنها بلیط انواع قطارهای آن شرکت خاص را مشاهده کنید. روش دیگر مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشنی است که در آن بلیت انواع شرکت‌های ریلی مختلف در یک صفحه به شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این بهتر است وب سایتی را انتخاب کنید که در آن بخش فیلترها، امکان مرتب‌سازی لیست نتایج جستجو و همچنین تقویم قیمتی وجود دارد.

به طور مثال وب‌سایت سفر مارکت این سه امکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در بخش فیلترهای این وب‌سایت گزینه‌های زیر وجود دارد:

  • بازه قیمت
  • زمان حرکت
  • مدت سفر
  • نوع سالن
  • تعداد توقف
  • شرکت‌های ریلی

با تغییر گزینه­های بالا در این وب‌سایت می­توانید علاقه، سلیقه و میزان بودجه خود را به موتور جستجوی آن اطلاع دهید تا بتواند در سریع­ترین زمان ممکن مناسب­ترین بلیط را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین در لیست نتایج جستجو می‌توانید مشخصات هر بلیط که شامل شرکت ریلی، ساعت شروع و پایان حرکت، شهر مبدأ و مقصد، تعداد ستاره‌های قطار، نوع سالن، قیمت و تعداد صندلی‌های باقی‌مانده می­شود را مشاهده کنید.

با استفاده از تقویم قیمتی این وب‌سایت می‌توانید ارزان­ترین روز را برای خرید بلیط قطار مشهد پیدا کنید. این روزها با رنگ سبز به نمایش درمی‌آید.

همچنین با استفاده از بخش مرتب سازی لیست نتایج جستجو می‌توانید لیستِ قطارهایِ مشهد را بر اساس قیمت، مدت سفر، تخفیف و ساعت حرکت مرتب‌سازی کنید.

اگر حوصله استفاده از لپ‌تاپ را ندارید، می‌توانید اپلیکیشن آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، بتوانید از قیمتِ روزِ بلیطِ قطار مشهد آگاه شوید و در سریع‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

یکی از به‌صرفه‌ترین و جذاب‌ترین وسایل نقلیه برای سفر به مشهد قطار است. با رعایت برخی از نکات و آگاهی نسبت به برخی از موضوعات می‌توانید در هنگام خرید بلیط قطار مشهد بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مسیر انواعی از قطارهای ۵ ستاره تا ۳ ستاره متعلق به شرکت‌های ریلی مختلف وجود دارد که بر اساس بودجه نیاز و علاقه‌تان می‌توانید به سراغ هرکدام از آن‌ها بروید.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما