شناسهٔ خبر: 68100493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه؛

باقری‌کنی: ترور هنیه یک «اشتباه راهبردی» بود/ رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی خواهد پرداخت

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) پس از نشست فوق‌ العاده سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان به خبرگزاری فرانسه گفت که رژیم صهیونیستی با ترور رهبر سیاسی حماس، مرتکب یک «اشتباه راهبردی» زیانبار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «علی باقری کنی» یک روز پس از شرکت در نشست مذکور گفت: اقدامی که صهیونیست‌ها در تهران انجام دادند یک اشتباه راهبردی بود و برای آنها تاوان سنگینی در پی خواهد داشت.

به گفته این دیپلمات ارشد ایرانی، رژیم اسرائیل می‌خواهد تنش، جنگ و درگیری را به کشورهای دیگر گسترش دهد. وی تاکید کرد که تل آویو در موقعیتی نیست که با ایران درگیر شود.

وی افزود: صهیونیست ها در موقعیتی نیستند که بتوانند علیه جمهوری اسلامی ایران جنگی را آغاز کنند. این رژیم نه ظرفیتش را دارد و نه قدرتش را.

دیشب (۱۷ مرداد) و در بیانیه پایانی نشست اضطراری وزرای امور خارجه کمیته اجرایی این سازمان که با موضوع ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس برگزار شده بود، رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید شد که این ترور، تعرض به حاکمیت ایران است.

در این بیانیه آمده است: ترور اسماعیل هنیه در جریان حضور وی در تهران را به شدت محکوم می‌کنیم. ما مسئولیت کامل این تعرض گناه‌آلود را متوجه (رژیم) اسرائیل می‌دانیم.

این بیانیه افزود: ترور هنیه جنایتی متجاوزانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید. این ترور، تعرضی به حاکمیت، سلامت منطقه‌ای و امنیت ایران است.

نظر شما