شناسهٔ خبر: 68100150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرق عملیات

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: عبدالرحیم انصاری در مطلبی با عنوان فرق عملیات "وعده صادق" با عملیات "خونخواهی" در چیست و این بار قرار است چه اتفاقات جدیدی رخ بدهد، در صفحه توئیتر خود نوشت:

در حمله اول ایران به اسرائیل اطلاعات ارزشمندی به دست آمد که در حمله دوم از آن‌ها استفاده خواهد شد.

در این خونخواهی قریب الوقوع احتمالا از پرتابگر‌های سیار که توسط ماهواره‌ها رصد میشوند استفاده نخواهد شد و آمریکا و اسرائیل نخواهند توانست حجم آتش، نوع آتش و زمان و مکان شروع حملات را تشخیص داده و برایش تدابیر مخصوص در نظر بگیرند.

در حمله آتی به مانند عملیات وعده صادق هدف هشدار و ارسال پیام نیست، بلکه قرار است آسیب‌های جدی وارد شود؛ لذا پنهانکاری بیشتر، و پرتابه‌های دقیق تری بکار گرفته خواهد شد. در عملیات جدید با توجه به شناخت به دست آمده از عملیات گذشته تلاش میشود رهگیری پرتابه‌ها به شدت کاهش یابد و کشور‌های مشارکت کننده حد المقدور از عملیات جا بمانند. حدس میزنم در عملیات جدید مدت زمان رسیدن پرتابه‌ها به اسرائیل به میزان چشمگیری کاهش یابد، و احتمالا پهپاد‌های کمتری بکار گرفته شوند.

با توجه به عزم جدی آمریکا، اسرائیل و متحدانشان برای کم اثر کردن این حمله و نظر به آرایش پر تراکمی که در منطقه به خود گرفته اند، موفقیت این عملیات و تبلیغات پس از آن جهت مفتضح کردن دشمن برای ایران بسیار اهمیت دارد.

همچنین همانطور که گفته شد این عملیات برای ارسال پیام و هشدار نیست؛ به نظر میرسد عملیات جدید قرار است که تلفات و آسیب‌های جدی را در میان نظامیان اسرائیل و مراکز حساس آن رقم بزند، لذا دیگر شاهد برخورد موشک به باند فرودگاه و یا سوله‌ها نخواهیم بود؛ بلکه ممکن است این حمله بخش اعظمی از توان، و چهره‌های مطرح نظامی را هدف بگیرد.

حمله ایران ایضا آنقدر شدید خواهد بود که دشمن را برای واکنش مجدد به فکر فرو ببرد و بداند که هر گونه ماجراجویی پس از آن میتواند برایش عواقب خطرناکتری در پی داشته باشد.

در واقع عملیات وعده صادق یک دستگرمی بود و با وجود اینکه همه چیز آشکارا، با معمولی‌ترین پرتابه ها، و با اطلاع همگان انجام شد، باز دشمن موفق به خنثی سازی اثراتش نشد.

نظر شما