شناسهٔ خبر: 68099635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی اوج تردد زوار اربعین از مرز خسروی در هفته آینده

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود تردد زوار اربعین از مرز خسروی در هفته آینده به اوج خود برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرشیرین، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز با حضور در شهرستان قصرشیرین، وضعیت اجرای طرح های زیرساختی و میزان آمادگی این شهرستان و مرز بین المللی خسروی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی را بررسی و دستورات لازم را برای ارتقای شرایط میزبانی را صادر کرد.

در این بازدید که فرماندار قصرشیرین، دبیر ستاد اربعین استان، مدیرکل راهداری، دستیار استاندار در امور عراق، دستیار مردمی سازی استاندار، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریها و جمعی از مدیران کل استان هم حضور داشتند،  صحرایی بخش های مختلف از جمله شرایط آماده سازی پارکینگ‌های کمربندی قصرشیرین و مرز پرویزخان(جهت استفاده احتمالی)، اقدامات قرارگاه وزارت دفاع، مواکب و آشپزخانه های مسیر، حمل و نقل پارکینگ ها تا ورودی پایانه و غیره را بررسی و پیگیری کرد.

میزان آمادگی استان حاکی است که در اربعین امسال میزان تردد زائران از مرز خسروی می‌تواند مانند سال گذشته شاهد یک جهش دو برابری باشد. برآوردها هم حداقل از تردد 1.5 میلیون زائر حکایت دارد.

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود اوج تردد زوار از مرز خسروی در میانه هفته آینده باشد اظهار داشت: براساس تجربه سال گذشته مرز خسروی از 24 مرداد ماه میزبان حضور بیشترین تعداد زوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ورودی استان تا نقطه خروج مقدمات لازم برای خدمت‌رسانی به زائران فراهم است عنوان کرد: در مجموعه مرز خسروی امکانات لازم تقویت و پارکینگ‌ها، مواکب، آب، یخ و سرویس‌های بهداشتی فراهم شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به توسعه قابل توجه ظرفیت پارکینگ‌های مرز عنوان کرد: پارکینگ‌های سال‌های گذشته آمادگی کامل دارند و چند پارکینگ در مرز پرویزخان نیز تجهیز شده که در صورت لزوم مورد استفاده قرار بگیرد و اکنون 270 هکتار پارکینگ آماده فعالیت وجود دارد.

صحرایی با بیان اینکه مرکز بهداشتی درمانی ثارالله با امکانات قابل استفاده و مجهز آماده خدمت‌رسانی است گفت: تجهیزات درمانگاه قرارگاه وزارت دفاع نیز تا فردا و بیمارستان سیار قرارگاه نجف در سه راه نصرآباد تا پایان هفته آماده خدمت‌رسانی خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان سیار ارتش افزود: در مجموع در اوج تردد زوار از مرز خسروی چهار مجموعه بیمارستانی شامل اتاق سرد، سرویس‌های اضطراری و خدمات دهی به مادران باردار به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 300 موکب در استان آماده خدمت رسانی به زوار هستند عنوان کرد: در ورودی‌های چهارگانه استان نیز هر کدام از شهرستان‌ها آماده خدمت رسانی هستند اما تراکم مواکب در مرز خسروی است.

صحرایی با بیان اینکه امسال 18 هزار مترمربع سایه‌بان در مرز اضافه شده است گفت: زوار از نقطه شروع بلوار خسروی تا نقطه خروج و نقطه صفر مرزی زیر سایه‌بان حرکت می‌کنند و با هماهنگی انجام شده با طرف عراقی در قالب سامانه سجاد سرعت استعلام گذرنامه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما