شناسهٔ خبر: 68099621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

فردا هوای تهران خنک می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا دمای هوای تهران روند کاهشی خواهد داشت و خنک‌ترین بامداد برای تهرانی‌ها پنج شنبه هفته آینده خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی اعلام کرد: گرمای هوا در اکثر نقاط کشور ادامه دارد و به تدریج از سمت شمال غرب کشور از شدت دمای هوا کاسته خواهد شد.

طی روزهای گذشته، با تداوم هوای گرم در اکثر مناطق کشور، برخی از شهرهای ایران مانند قم به طور بی‌سابقه‌ای طی دو دهه اخیر رکورد دمایی داشتند، به گونه‌ای که روز گذشته قم دمای بالای ۴۷ درجه را تجربه کرد. با سیطره گنبد حرارتی بر کشور، در استان یزد، شهر بافق هم روزهای گرم شدیدی را گذرانده است.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه به صورت تدریجی از گرمای هوا کاسته خواهد شد و تا پایان هفته آتی دمای نرمال تابستانی را خواهیم داشت. نواحی شمالی کشور نیز از فردا روند کاهش دما را خواهند داشت.

سازمان هواشناسی برای بخش‌های جنوبی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی بارش باران، ناپایداری‌های موسمی و احتمال سیلاب را پیش بینی کرده است. براین اساس، در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق، غرب شمال استان هرمزگان، جنوب غرب استان کرمان و جنوب شرق استان فارس احتمال افزایش فعالیت‌های موسمی وجود دارد.

وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شرق کشور نیز تشدید خواهد شد و آب‌های جنوب کشور مواج و پر تلاطم خواهد بود.

نظر شما