شناسهٔ خبر: 68099557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

گزینه وزارت صنعت دولت چهاردهم کیست

وزیر صنعت دولت چهاردهم به عنوان لیدر وزارتخانه‌ای که در جبهه جنگ اقتصادی قرار دارد و اقدامات آن به شدت معیشت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد باید نسبت به ابعاد صنعت، معدن و تجارت آشنایی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه صنعت: سعید زرندی به عنوان گزینه وزارت در دولت چهاردهم در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیرکل و معادن وزیر صنعت فعالیت کرده‌است. به همین دلیل پزشکیان برای بازسازی وزارت صنعت در راستای حمایت از تولید با او مذاکره کرده‌اند.

در اوج تحریم‌های غرب علیه ایران در وزارت صمت معاون بود و مسئولیت برنامه‌ریزی راهبردی برای بخش صنعت کشور را بر عهده داشت در آن زمان کمک کرد تا صنایع ایران به سمت تولید کالاهایی بروند که پیش از آن وارداتی بودند. همین راهبرد باعث شد تا در صنایعی مانند لوازم خانگی توفیقات زیادی حاصل شود.
همچنین در همان زمان، صنعت خودرو کشور با وجود محدودیت‌ها و کمبود قطعات، تولید پایداری داشت. تا جایی که برخی شرکتهای ایرانی لوازم خانگی به صادرات رسیدند.

بعد از آن او نقش مهمی در تامین قطعات وارداتی خودرو در داخل کشور ایفا کرد. مهمترین نکته‌ای که در آن زمان درباره صنعت خودرو وجود دارد ثبات قیمت‌گذاری خودرو بود که زرندی در این زمینه با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همکاری نزدیکی داشت.

سوابق گزینه وزیر صنعت دولت چهاردهم

سعید زرندی متولد شهریور ماه ۱۳۵۹ در کرج است. مهندسی معدن دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و دکتری مدیریت دولتی گرایش توسعه از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. او در سال ۹۲ نیز هیات علمی دانشگاه علامه شدند و در حوزه های تخصصی سیاست صنعتی و تامین مالی نواوری و مدیریت توسعه فعالیت کردند.

درسال ۱۳۸۲ در شرکت مگفا در ذیل سازمان گسترش با فراخوان جذب در حوزه IT مشغول بکار شدند. همینطور در سال ۱۳۸۳ در دفتر آمار وزارت صنایع و معادن مشغول شدند. در سال ۸۴ در معاونت معدنی به عنوان معاون دبیرخانه ستاد فولاد و مسئول بخش فولاد تدوین استراتژی معدن ادامه همکاری دادند. زندی در ادامه سال ۱۳۸۷ مدیرکل آمار و فراوری داده های وزارت خانه و دبیر ستاد پایش تولید و سرمایه گذاری شد.

با تشکیل استان البرز اولین رییس صنایع و معادن استان بودند. پس از آن مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و سپس معاون تجاری سازی فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در وزارت علوم شد.

همچنین معاونت امور شرکت ها و سرمایه گذاری صندوق فولاد را با موضوع راهبری شرکت ها عهده‌دار شد.
سال ۱۳۹۵ مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام را بر عهده گرفتند. درنهایت آذر سال ۹۷ معاون طرح و برنامه وزیر صمت و جانشین وزیر در کمیسیون اقتصادی دولت و شورای اقتصاد مقاومتی بود.

عضو شوراهای بیرونی وزارت خانه از جمله شورای بورس و شورای پول اعتبار را بر عهده داشت. دراین شورا موضوعاتی مانند تدوین سیاست صنعتی وزارتخانه و مدلهای تامین مالی بورسی و شرکت های سهامی عام پروژه را برعهده گرفت.

از سال ۱۴۰۰ تاکنون مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران است که بزرگترین تولید کننده مواد پایه صنایع شوینده است.

نظر شما