شناسهٔ خبر: 68099087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس:

خبرنگاران چشم بینای مسئولان برای مطالبات مردم باشند

مریم علیزاده

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید چشم بینای مسئولین برای مطالبات مردم باشند، پیشرفت اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه آحاد جامعه به رشد و آگاهی برای همراهی با دولتمردان برسند.

صاحب‌خبر -

احمد راستینه ۱۸ مردادماه در آیین تجلیل و تکریم از اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بسیار خرسندم در جمع دیده‌بانان پیشرفت و آبادانی استان حضور دارم، خبرنگاران قلم، نگاه و صدایشان هرجا با حریت حرکت کرد، جامعه را به حرکت و تکاپو واداشت و  نقش مهمی در تبیین مشکلات مردم ایفا کرد.

 نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس افزود: یک خبرنگار تا مادامی که پایبند به سنت‌های الهی است، این حقیقت را می‌داند که اگر در این دنیا برای هر خبر خلاف بازخواست نشود در دنیای دیگر حتما بازخواست خواهد شد.

 وی با بیان اینکه خبرنگار باورش بر این است که وظیفه‌اش شفاف کردن موضوعات در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید بدانند که در برابر الفاظ جاری شده بر زبان، در آخرت باید پاسخگو باشند و نسبت به آنچه قلم‌شان می‌نویسد قطعا بازخواست خواهند شد.

راستینه اظهار کرد: خبرنگاران باید در کنار نقدها و بیان مشکلات و کاستی‌ها ویژگی‌های مثبت، داشته‌ها و موفقیت‌ها را هم ببینند و از آن‌ها بنویسند.

وی افزود: خبرنگاری که نوشته‌اش برای خوش‌آمد افراد است و قلمش برای رضایت شخص خاصی می‌لغزد حتی اگر موفقیت ظاهری در این دنیا داشته باشد در دنیای دیگر سخت مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طی مدت مسئولیت و خدمت‌گذاری از هیچ خبرنگاری براساس اخبار و روایت‌هایش شکایت نکرده‌ام، بیان کرد: خبرنگاران باید چشم بینای مسئولین برای مطالبات مردم باشند، پیشرفت اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه آحاد جامعه به رشد و آگاهی برای همراهی با دولتمردان برسند.

راستینه با بیان اینکه نقش خبرنگار در رشد آحاد جامعه بسیار پر رنگ است، تصریح کرد: سهم فرهنگ از بودجه عمومی ۰.۴ درصد بود که هم اکنون به ۳.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی ضمن تشکر از روابط عمومی‌ها و خبرنگاران، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همواره کمک‌کننده دولت و دستگاه‌ها بودند و در کنار دستگاه‌ها برای انعکاس اخبار تلاش بی‌شماری می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما