شناسهٔ خبر: 68097963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

محدودیت‌های دسترسی اینترنتی برای دانش‌آموزان در دانمارک

دبیرستان‌های دانمارک سایت‌های مخل تمرکز را در تلاش برای توجه بیشتر دانش‌آموزان به دروس مسدود کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانمارک از مسدود کردن وب‌سایت‌هایی در دبیرستان‌ها خبر داد که دسترسی دانش‌آموزان را به رسانه‌های اجتماعی یا خرید اینترنتی باز می‌کند. هدف بهبود تمرکز آن‌ها روی فعالیت‌های مدرسه است، چراکه پایان یافتن تعطیلات تابستانی و بازگشت تکالیف و روزهای طولانی مدرسه برای دانش‌آموزان در راه است، اما بازگشت از شرایط تعطیلات برای آن‌ها راحت به نظر نمی‌رسد.

به این ترتیب چندین دبیرستان در این کشور برای حفظ تمرکز دانش‌آموزان روی تکالیف مدرسه، شروع به مسدود کردن وب‌سایت‌های خاصی از جمله رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های پخش فیلم و موسیقی، خرید و بازی کرده‌اند.

محدودیت‌های دسترسی اینترنتی برای دانش‌آموزان در در دانمارک

توصیه‌های جدید وزارت کودکان و آموزش و پرورش دانمارک بود که بسیاری از دبیرستان‌ها را نسبت به مبارزه علیه تأثیر مخرب اینترنت تشویق کرده است، با این حال دانش‌آموز دبیرستانی کپنهاگ این اقدام را راه‌حلی کارآمد نمی‌دانند و اظهار کرده‌اند هیچ تغییری در زندگی روزمره آن‌ها ایجاد نخواهد کرد، زیرا دور زدن قوانین جدید آسان است.

کپنهاگ فایروال‌هایی دارد که ورود وب‌گاه‌های خاصی را با اینترنت مدرسه برای بیش از یک سال مسدود می‌کند. همچنین دانش‌آموزان باید پیش از شروع کلاس‌ها تلفن همراه خود را به بخش‌هایی سیار تحویل دهند تا تمایل به گشت‌وگذار در رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را وسوسه نکند. با این حال دانش‌آموزان اعلام کردند این اقدام مانع از ورود آن‌ها به وب‌گاه‌های مورد نظرشان نخواهد شد.

محدودیت‌های دسترسی اینترنتی برای دانش‌آموزان در در دانمارک

نظر شما