شناسهٔ خبر: 68096628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیسف درباره گسترش جنگ در منطقه و تبعات آن بر کودکان هشدار داد

تهران- ایرنا- صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با اشاره به وخامت اوضاع کودکان در نوار غزه، نسبت به گسترش جنگ در منطقه و تاثیر آن بر کودکان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، یونیسف گزارش داد: کودکان در بسیاری از کشورهای خاورمیانه امروز در شرایطی که جنگ غزه از هفتم اکتبر جریان دارد، بیش از هر زمان دیگری با واقعیت تلخ روبرو هستند.

یونیسف بیان کرد: هر گونه تشدید تنش در منطقه خاورمیانه، تبعات بشری وخیمی به همراه دارد که جان کودکان را در معرض خطر قرار می دهد.

این سازمان تاکید کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم که به شکل فوری و در راستای حمایت از غیرنظامیان خویشتنداری از خود نشان دهند.

این درحالی است که پیش از این سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از یک میلیون واکسن فلج اطفال به غزه ارسال خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی خبری گفت: فعالیت کارکنان امور بهداشتی مستلزم جابجایی در غزه برای واکسن زدن است. توقف جنگ یا حداقل آتش بس چند روزه برای رسیدگی به وضعیت کودکان غزه ضروری است.

این در حالی است که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از شیوع ابرمیکروب‌ها و باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها در پناهگاه‌های آوارگان غزه خبر دادند و نسبت به خطر ابتلای کودکان به فلج اطفال با تأثیر آن هشدار صادر کردند.

صبح امروز نیز منابع بهداشتی در غزه درباره شیوع بیماری های پوستی جدید و ناشناخته در اردوگاه های آوارگان در غزه از جمله التهاب شدید پوستی که پوست و گوشت را از بین می برد به شدت هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما