شناسهٔ خبر: 68094805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

راهبرد رسانه‌ای دشمنان تبدیل حواشی به متن است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: سانسور و تبدیل متن به حاشیه و حاشیه به متن، مهم‌ترین راهبرد دشمن در حوزه رسانه است؛ آن‌ها دنبال پیدا کردن یک عیب هستند تا بزرگش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری صبح امروز _پنجشنبه هجدهم مرداد_ در دیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمهوری اسلامی با روی کار آمدن یک نگاه جدید به دنیا عرضه کرد که این امر دشمنی‌هایی به وجود آورد که قابل انکار نیست.

وی با اشاره به درگیری‌های ایران و دشمنان از ابتدای انقلاب، افزود: تحریم‌هایی که علیه ایران به راه انداختند، برای هیچ کشور دیگری اعمال نکردند تا حدی که دارو را نیز تحریم کردند.

امام جمعه بجنورد یکی از مهم‌ترین جنگ‌ها را، جنگ شناختی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب مقابله با این جنگ را جهاد تبیین عنوان کردند.

نوری تصریح کرد: جنگ شناختی در سطح فرهنگی، سطح خبری و سطح معرفت شناسی در جریان است، در سطح خبری دشمن با رسانه‌های خود تلاش دارد تا افکار مردم را مهندسی کند.

وی ادامه داد: سانسور و تبدیل متن به حاشیه و حاشیه به متن، مهم‌ترین راهبرد دشمن در این حوزه است؛ آن‌ها دنبال پیدا کردن یک عیب هستند تا بزرگش کنند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه دشمن توان دیدن موفقیت جبهه مقاومت را ندارد، گفت: دشمن از عکس شهید سلیمانی و شهید هنیه ترس دارد و به همین علت از بعضی شبکه‌های اجتماعی تصاویر این شهدا را حذف می‌کنند.

نوری اضافه کرد: خبر برای مردم و مسئولان تصمیم‌ساز است و به همین علت گاهی با بعضی خبرهای دروغ شاهد فتنه در کشور بودیم.

وی با تاکید بر اینکه خنثی‌سازی دروغ‌های جامعه بر عهده خبرنگاران است، گفت: جنگ رسانه‌ای مانند سایر جنگ‌ها هزینه‌هایی دارد ولی چاره‌ای نیست و خبرنگار باید حقایق را بگوید.

امام جمعه بجنورد گفت: خبرنگاران باید پایبند به متن حقیقت باشند؛ نباید مطالب خاص و در گوشی که نیاز نیست منعکس شود را بیان کنند، البته لازم است مسئولان هم نقد شوند.

نوری شجاعت را ویژگی بارز خبرنگاران دانست و تاکید کرد: در این میدان ممکن است فشارهایی وارد شود و عده‌ای انتقادات را نپذیرند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران به واسطه اینکه ممکن است از برخی خوششان نیاید نباید اخبار را گزینشی منتشر و حُب و بغض را در نوشتن دخیل کنند.

نظر شما