شناسهٔ خبر: 68094785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار آستارا:

مطالبه گری و انعکاس صحیح اخبار رسالت خبرنگاران است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مطالبه گری، انعکاس صحیح اخبار از وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شهاب زاده پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اهالی رسانه برگزار شد، با تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و ۱۶۵ شهید رسانه ای غزه، اظهارکرد: خبرنگاران پل ارتباطی مردم با مسئولان و منعکس کننده صادق مسائل و کمک یار نظام در تحقق اهداف هستند.

وی افزود: خبرنگاران منصف در توسعه همه جانبه شهرستان نقشی اثربخش دارند و باید روز به روز این نقش تقویت شود.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: حضور فعال خبرنگاران در شهرستان در کنار مسئولان بسیار مهم است و در این میان مدیران هم پاسخگوی جامعه خبری به عنوان نماینده مردم باشند.

شهاب زاده تصریح کرد: بیان مطالبات شهروندان و انعکاس صادقانه آن نه تنها مشکلی ندارد که برای توسعه شهرستان یک ضرورت همیشگی است.

وی بیان کرد: اخباری که توسط این قشر تلاشگر و پویا تولید می‌شود باید روشن، جامع و به دور از ابهام و دربرگیرنده ابعاد مختلف باشد زیرا خبرنگاران وظیفه دارند علاوه بر انعکاس خبر از سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات اجتناب کرده و امید را در جامعه تقویت کنند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند و تلاش صادقانه، تعهد و مسوولیت پذیری خود را در انجام رسالت خبری بارها و بارها به اثبات رسانده‌اند.

شهاب زاده تاکید کرد: مطالبه گری از وظایف خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه است اما باید بدانیم چه چیزی را از چه کسی مطالبه می کنیم و بیان ما در جهت رفع مشکلات جامعه باشد نه تخریب فرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مرزی بندر آستارا خاطرنشان کرد: مراقب باشیم با انعکاس برخی اخبار اقتدار ایران اسلامی را زیر سئوال نبریم، اقتداری که به برکت خون شهدا و جانفشانی افراد بسیاری به دست آمده است و با طرح و بیان برخی مباحث آب به آسیاب دشمن نریزیم، زیرا آنها به دنبال سوء استفاده هستند.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

مطالبه گری و انعکاس صحیح اخبار رسالت خبرنگاران است

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله حدود ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

نظر شما