شناسهٔ خبر: 68094456 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

بار اقتصادی فیلترینگ

هر کسب‌وکاری که در فضای مجازی ایجاد می‌شود، باری را از روی دوش دولت برمی‌دارد، چرا که آمارها نشان می‌دهد به طور میانگین ایجاد اشتغال برای هر نفر چیزی حدود ۲ میلیارد تومان هزینه برای دولت به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

آسیانیوز - این آمار خود دلیلی موثق بر این مدعاست که از بین بردن کسب‌وکارهایاینترنتی چه خسارت‌ها و هزینه‌های سنگینی نه تنها برایصاحب کسب‌وکار بلکه برای دولت در پی دارد. آن هم در شرایطی که اشتغال‌آفرینی در شرایط فشار و تحریم و مشکلات عدیده اقتصادی خود معضلی جدی برای دولت و از اهم وظایف دولت است.

در حال حاضر چیزی حدود ۱۱ میلیون نفر از طریقکسب‌وکارهای اینترنتی امرار معاش می‌کنند که حداقل 9 میلیون نفر یعنی بالای ۸۰ درصد آن‌ها کسب‌وکارشان در اینستاگرام است.

حال این سوال مطرح است چه کسی بار این هزینه سنگین ناشی از فیلترینگ را که بر پیکرهکسب‌وکارهای اینترنتی وارد آمده و به بهای از دست رفتن تنها منبع درآمد خیل عظیمی از شاغلان است، متقبل خواهد شد؟