شناسهٔ خبر: 68094402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جوان‌سازی پوست با قرص پیگمنتا + بهترین زمان مصرف و عوارض ناشی از آن

قرص پیگمنتا (pigmenta) نوعی مکمل تغذیه جوان‌ساز و روشن‌کننده پوست است که در حالت کلی عوارض جانبی جدی ندارد، همچنین خاصیت روشن کردن و از بین بردن نقاط تیره پوست ، جوان‌سازی و شاداب‌کننده پوست، رفع جای جوش و آکنه، کاهش افتادگی و جلوگیری از پیری زودرس پوست را نیز دارا می‌باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محافظ بدن در مقابل عوامل خارجی، پوست است که همیشه در معرض خطر استرس، آلودگی هوا، اشعه‌های مضر، رژیم غذایی نامناسب و رادیکال‌های آزاد قرار دارد؛ قرص پیگمنتا ترکیب گیاهی حاوی ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین‌های C و E است که از طریق مقابله با رادیکال‌های آزاد به رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند، با حفظ ساختار طبیعی سلول‌ها، روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، با تحریک کلاژن‌سازی مانع افتادگی پوست می‌شود و همانند لایه محافظ پوست در مقابل پرتوهای مضر عمل می‌کند.

قرص پیگمنتا (pigmenta) نوعی مکمل تغذیه جوان‌ساز و روشن‌کننده پوست است که با کاهش تولید رنگدانه ملانین در نواحی تیره و لک‌دار پوست باعث روشن و سفید شدن پوست می‌شود؛ خاصیت جوان‌ساز و شاداب‌کننده پوست پیگمنتا باعث شده است که به عنوان بهترین قرص تقویت پوست در میان تولیدات داخلی مطرح شود.

فرمولاسیون این محصول به شکلی طراحی شده که باعث روشن شدن پوست، کم کردن لک، تیرگی و سیاهی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود؛ هرچند این فرآورده را با عنوان قرص پیگمنتا می‌شناسند، اما به شکل کپسول عرضه می‌شود.

جوان‌سازی پوست با قرص پیگمنتا + بهترین زمان مصرف و عوارض ناشی از آن

قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟

قرص پیگمنتا مکملی برای روشن کردن نواحی تیره پوست و از بین بردن لک‌ها، جای زخم و اسکار و جوش است؛ آنتی‌اکسیدان و آمینواسیدهای مفید موجود در این مکمل هم با تقویت پوست از آن در مقابل آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. از موارد مصرف قرص پیگمنتا می‌توان به کاربردهای زیر اشاره کرد:

  • روشن کردن پوست و از بین بردن نقاط تیره و سیاهی پوست
  • درمان چین و چروک صورت
  • رفع جای جوش و آکنه (از بین بردن لک جوش)
  • جوان سازی پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کاهش افتادگی پوست
  • محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی

بهترین قرص پیگمنتا

کپسول پیگمنتا تولید ایران، بهترین قرص با اثر آنتی‌اکسیدانی است که نه‌تنها روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد، بلکه با از بین بردن لک و تیرگی‌های پوست و کاهش تولید ملانین، به درخشندگی، سفیدی و روشن‌تر کردن پوست کمک می‌کند.

دوز مصرفی قرص پیگمنتا

طبق تجویز تولیدکننده دارو، دوز مصرفی قرص پیگمنتا روزی دو عدد کپسول است که باید در یک دوره سه ماهه همراه با وعده غذایی و آب مصرف شود، البته در بعضیی موارد، ممکن است پزشک بسته به وضعیت بیمار، تغییراتی در دوز مصرفی قرص پیگمنتا اعمال کند.

بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا (قرص پیگمنتا را چه موقع باید خورد؟)

بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا باید توسط پزشک و بسته به شرایط بیمار تعیین شود، اما به‌طور کلی بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا، همراه با وعده‌های غذایی است تا ریسک بروز مشکلات گوارشی به حداقل برسد؛ به‌علاوه اینکه مصرف همزمان آن با وعده‌های غذایی، تأثیرات آن روی پوست را چند برابر می‌کند، بازه اولیه مصرف پیگمنتا سه ماهه است و بعد از آن باید یک فاصله دو تا چهار هفته‌ای بین مصرف دارو بیفتد و در صورت نیاز با تجویز پزشک دوباره دوره مصرف شروع شود.

عوارض قرص پیگمنتا

با توجه به ترکیبات موجود در این مکمل، تاکنون عوارض جدی و خاصی درباره آن مطرح نشده است، با این حال، این قرص هم همانند هر فرآورده دارویی ممکن است در برخی افراد باعث بروز خطرات و عوارضی شود که در بلند مدت ظاهر می‌شود، از این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوارض گوارشی مانند نفخ، حالت تهوع، استفراغ و اسهال
  • واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، قرمزی پوست و کهیر
  • عوارض خونی و تشدید خونریزی در صورت مصرف همزمان با داروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون
  • سرگیجه، سردرد، افت قند خون و افزایش فشار در بیماران دیابتی و فشار خون
  • مشکلات تنفسی و قلبی، عروقی در بیماران قلبی
  • ریسک تشدید سنگ کلیه در بیماران کلیوی و افراد مستعد

منع مصرف و موارد احتیاط قرص پیگمنتا

مصرف پیگمنتا برای تمام افراد توصیه نمی‌شود، به‌خصوص افرادی که از سلامت عمومی و جسمی کافی برخوردار نیستند، منع مصرف دارد. از موارد احتیاط قرص پیگمنتا می‌توان به این افراد اشاره کرد که باید با تجویز پزشک مصرف کنند:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، کبدی، دیابت و فشار خون
  • افرادی که در دوره شیمی درمانی هستند.
  • خانم‌های باردار و شیرده

مصرف قرص پیگمنتا در بارداری / ‏مصرف قرص پیگمنتا در شیردهی

دوره بارداری با تغییرات هورمونی زیادی در بدن خانم‌ها همراه می‌شود؛ به‌علاوه اینکه بدن مادر تنها منبع تغذیه جنین در این دوره است؛ بنابراین هر دارو یا مکملی که مادر مصرف می‌کند، ممکن است ریسک یا خطراتی برای جنین ایجاد کند. مصرف قرص پیگمنتا در بارداری ممنوع است، همچنین در دوران شیردهی احتمال دارد ترکیبات موجود در پیگمنتا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود، بنابراین مصرف قرص پیگمنتا در دوران شیردهی مجاز نیست و حتماً باید با تجویز و مشورت پزشک مصرف شود.

تداخلات دارویی قرص پیگمنتا

ترکیبات پیگمنتا در صورت مصرف همزمان با بعضی از داروها ممکن است واکنش معکوس نشان داده و عوارض جدی و خطرناکی به‌دنبال داشته باشد، بنابراین باید تداخلات دارویی قرص پیگمنتا را جدی بگیرید و در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری مشخصی دارید، قبل از شروع مصرف به پزشک معالج اطلاع دهید.

مصرف همزمان قرص پیگمنتا با داروهای ضدانعقادی و رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و وارفارین تداخل دارد؛ از دیگر تداخلات دارویی قرص پیگمنتا می‌توان به مصرف همزمان آن با داروهای مخصوص شیمی درمانی، داروهای کاهنده قند خون، انسولین، میدازولام و استاتن‌ها اشاره کرد. در طول دوره مصرف قرص پیگمنتا، میزان کلسترول HDL در آزمایش خون به صورت کاذب کاهش پیدا می‌کند، مصرف این دارو در بیماران کلیوی که سنگ کلیه دارند نیز ممکن است با داروهای کلیوی تداخل داشته باشد.

این دارو در حالت کلی امن است و عوارض جانبی جدی ندارد، اما مصرف آن برای کودکان، زنان باردار و شیرده، بیماران دیابتی، قلبی عروقی و بیماران کلیوی ممنوع است؛ مصرف همزمان پیگمنتا با داروهای رقیق‌کننده خون، شیمی درمانی، داروهای دیابت و کلیوی تداخلات دارویی دارد و نباید مصرف شود، بنابراین برای اطلاع دقیق درباره عوارض مصرف همزمان آن با سایر داروها حتماً با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

نظر شما