شناسهٔ خبر: 68091072 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

معجزه رنگرز با چلنج نجات‌بخش در کشتی فرنگی

تهران- ایرنا- درخواست به موقع کادرفنی برای چلنج کشتی سعید اسماعیلی اقدامی نجات بخش و پیام‌آور پیروزی برای ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روز سوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد که و در پایان این روز سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلوگرم به دیدار نهایی این مسابقات گام گذاشتند.

سعید اسماعیلی که یکی از جوانترین نفرات کشتی حاضر در پاریس به شمار می رود با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد. حریف جوان دزفولی ورزش ایران در این مرحله اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان بود. سعید کشتی کشتی ایران که با هنرنمایی خود در قلب اروپا جهان این رشته را متحیر خود کرده بود در دیدار نیمه نهایی کار سختی در برابر قهرمان ارمنی ها نداشت و در سه دقیقه نخست توانست ۹ امتیاز را کسب کند.

در تایم نخست اسماعیلی با اجرای فن کمر زیبا حریف باهوش خود را روی پل برد و در ادامه با اجرای بارانداز ناقص و بدل‌کاری حریف روی پل رفت و ضربه فنی شد که مربیان کشورمان درخواست چلنج داند که بعد از بازبینی فیلم رای به سود نماینده ایران صادر شد.

اما واقعیت چه بود و مربیان ایران چگونه یک بازی کاملا باخته را به سود خود برگرداندند؟

حسن رنگرز از جمله مربیان روز دنیا به شمار می‌رود که با کمترین حواشی به دنبال بهترین نتایج است. رنگرز که جانشین محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی شد اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از تاریخ‌سازان این رشته است و شاید به دنبال آن باشد تا مدال طلایی که همواره در دوران قهرمانی حسرت آن را می‌کشید اکنون با جوانانی مانند سعید اسماعیلی ضرب کند.

رنگرز در کارنامه ورزشی خود قهرمانی جهان و طلسم شکنی را بعد از سال‌ها ثبت کرده و اکنون نیز در قامت یک مربی بزرگ در قلب اروپا و مهد کشتی فرنگی، هنر خود را به رخ بزرگان قاره سبز کشید. اگر سه فینالیست و یک مدال برنز را هنر مربیگری یزدانی بدانیم اما او در دیدار نیمه نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم یک شاهکار بزرگ انجام داد و کشتی باخته را با برد عوض کرد.

این مربی جوان علاوه بردانش بالای مربیگری اطلاع دقیقی از قوانین داوری و مسائل روز کشتی فرنگی دارد و این اطلاعات در پیچ سخت پاریس به برگ برنده او تبدیل شد، جایی که وی پیش از اعلام ضربه فنی سعید اسماعیلی درخواست چلنج داد تا در کمترین زمان ممکن این پیام را به میز داوری ارسال کند که آنچه از دید داور وسط دور مانده، نمی تواند از دید مربیان ایرانی پنهان بماند و این رنگرز است که اجازه نخواهد داد جوان ایرانی به مانند گذشته با اشتباه داوری از مدال المپیک محروم شود.

در کشتی نیمه نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم درخواست چلنج ایران پذیرفته و بعد از بررسی فیلم داوران رای به سود اسماعیلی دادند و این همان برگ برنده ای بود که رنگرز و تیم وی در پاریس در برابر چشم بزرگان رو کردند.

کشتی‌خوانی و تاثیر مثبت رنگرز در کشتی‌های امروز غیر قابل انکار بود تا جایی که وی در کنار توصیه‌های فنی با گوش شکسته ها نیز ارتباط بسیار دوستانه‌ای برقرار کرد و حرکت وی بعد از برد اسماعیلی برابر اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از جمله این رفتارها به شمار می‌رود.

نظر شما