شناسهٔ خبر: 68090843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اقدامات فرهنگی، دستوری پیش نمی‌روند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان گفت: کارهای فرهنگی با اقدامات دستوری پیش نمی‌رود و با تدوین دستورالعمل کار فرهنگی انجام نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان سعید شهابی‌نیا امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از فعالیت‌های متنوع سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تشکر می‌کنیم و امروز به همت رئیس سازمان و معاونت‌ها اقدامات خوبی در این حوزه در دوره ششم شورا به ویژه دو سه سال اخیر انجام شده که قابل توجه بوده به نحوی که غالب مجموعه‌ها از حمایت‌های سازمان ابراز رضایت کرده‌اند.

وی افزود: از جمله اقدامات خوب سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری را فعال شدن تمام فرهنگسراهای شهر برشمرد و یادآور شد محله محوری و اجرای موفق آموزش‌های شهروندی از دیگر اقدامات خوب این سازمان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص حرکت‌های خودجوش مردمی در حوزه فرهنگ، بر این اساس تأکید داشتیم که کارهای فرهنگی توسط مجموعه‌های خودجوش مردمی انجام شود، که خوشبختانه بخشی از اقدامات سازمان فرهنگی را مجموعه‌های مردمی اعم از مجموعه‌های فرهنگی، سمن‌ها و… بر عهده گرفتند.

شهابی نیا اضافه کرد: با بیان اینکه امروزه سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر از عهده اقدامات فرهنگی بر نمی‌آیند، سیاست‌های این حوزه باید در راستای مشارکت مجموعه‌های خودجوش مردمی پیش برود و هر مجموعه می‌تواند از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی برای اقدامات خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: با یادآوری اینکه سیاست‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی برای شهرداری به خوبی تدوین شده است، اما این سیاست‌ها به دلایل مختلفی از جمله نبود زیرساخت‌های مناسب و کمبود نیرو به خوبی اجرا نمی‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، کمبود نیرو است و حجم فعالیت کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی نسبت به دیگر بخش‌های شهرداری بالا و گاه در دو شیفت کاری بوده در حالی که در برخی موارد از مزایای کمتری نیز برخوردار هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های فرهنگی را به گونه‌ای تدوین کنیم تا مخاطبان بیشتری جذب شوند، در سال جاری یکی از سیاست‌های سازمان فرهنگی اجتماعی اجرای برنامه‌ها در محلات بود که با استقبال خوب مردم همراه شد.

شهابی‌نیا اضافه کرد: همچنین اجرای برنامه‌های گسترده در محلات توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، قابل تقدیر است.

نظر شما