شناسهٔ خبر: 68090459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

برگزاری نشست مشترک هیات سوار کاری استان و دانشگاه علوم پزشکی یزد

در نشستی که با حضور دکترساده، ریاست تربیت بدنی دانشگاه، دکتر زارع زاده ریاست بیمارستان شهیدبهشتی تفت و رییس هیات سوارکاری دانشگاه و ابوطالبی ریاست هیات سوارکاری استان برگزار شد، در خصوص نحوه همکاری و تعامل دوهیات سوارکاری بحث و تبادل نظر شد.

صاحب‌خبر -


در این نشست ابتدا دکترساده بیان داشت باتوجه به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی، هیات های ورزشی مختلفی راه اندازی شده و هریک به خوبی فعالیت نموده و باعث ارتقای جایگاه همان رشته های ورزشی در سطح استان و کشور شده اند، رشته سوارکاری هم این پتانسیل را دارد تا در دانشگاه مسیری فراهم شود جهت شناساندن این رشته به آحاد مردم.
ایشان ورود رشته سوارکاری به سرفصل آموزشی تربیت بدنی، برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی سوارکاری، برگزاری کلاس های مربیگری و داوری این رشته و آشنانمودن دانشجویان، کارکنان و فرزندان پرسنل را با این رشته ورزشی جذاب را از جمله کارهایی دانست که میتوان با همکاری دانشگاه جهت رونق رشته سوارکاری انجام داد.
دکترساده استفاده از ظرفیت های دانشگاه را جهت شناساندن سوارکاری و تقویت آن در سطح استان باتوجه به جامعه هدف گسترده و متناسب در دانشگاه ضروری دانست و عنوان نمود که با این کار میتوان هم در زمینه تفریحی و هم قهرمانی دستاوردهای خوبی به دنبال داشت.
ایشان استفاده از فضاهای خوب و متنوع دانشگاه را جهت برگزاری جشنواره های یک روزه این رشته مناسب دانست و اعلام آمادگی نمود که دانشگاه در این زمینه ها همکاری لازم را با هیات استان، به عمل خواهد آورد.
دکتر زارع زاده ریاست محترم هیات سوارکاری دانشگاه نیز ضمن استقبال از شروع این همکاری، عنوان داشت: باید به نحوی برنامه ریزی گردد تا همه افراد در هرجایگاه و موقعیت شغلی بتوانند در این دوره ها و جشنواره های آشنایی با اسب و رشته سوارکاری شرکت نمایند و مطمعن هستیم اگر افراد طعم شیرین سوارکاری را بچشند حتما به این رشته روی می آورند. اما لازمه آن آموزش اصولی، فضای ایمن و شرایط مناسب جهت آموزش می باشد که وظیفه هیات این است که این شرایط را فراهم آورد.
در ادامه آقای ابوطالبی، رییس هیات سوارکاری استان نیز ضمن ابراز خرسندی از اعلام همکاری دانشگاه علوم پزشکی در بحث گسترش این رشته بیان داشت: هدف هیات هم اکنون ارتقای زیرساخت و تقویت آموزش در این حوزه می باشد که مطمعنا دانشگاه در هردو زمینه میتواند پشتیبان خوبی باشد.
ایشان همگانی کردن و آشنایی همه افراد با اسب و سوارکاری را خصوصا از سنین پایه به عنوان اصل اساسی هیات عنوان داشت و برگزاری مدرسه پونی کلاب، فعال نمودن سوارکاری خانواده محور و برگزاری سمینارهای تخصصی را به عنوان شروع همکاری با دانشگاه بسیار مناسب و مثمرثمر دانست.
در پایان مقرر شد جهت شروع همکاری از فضاهای مختلف و زیرساخت های مدنظر بازدید بعمل آید و هیات سوارکاری دانشگاه نیز چارت تشکیلاتی خود را جهت شروع بهتر فعالیت مشخص نماید و از علاقه مندان به این رشته جهت همکاری استفاده نماید.

نظر شما