شناسهٔ خبر: 68089944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک‌نشین صهیونیست خطاب به نتانیاهو: السنوار هزاران برابر از تو باهوش‌تر است + فیلم

تهران- ایرنا- یک شهرک‌نشین صهیونیست در اظهاراتی انتقادی خطاب به نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل گفت که وی مغلوب هوش و ذکاوت «یحیی السنوار» شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه «القدس»، یک شهرک‌نشین صهیونیست با انتشار ویدئویی از خود خطاب به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر گفت: بی‌بی (صفت نتانیاهو) می‌دانی که چرا با توافق تبادل اسرا موافقت نمی‌کنی؟ دلیل آن ملاحظات امنیتی نیست، حقیقت این است که این مخالفت به خاطر غرور خودت است که متلاشی شده است.

وی گفت: یحیی السنوار؛ مردی از اردوگاه آوارگان در خان یونس که در جریان معامله «شالیط» آزاد شد تو را در جریان جنگ‌های سخت شکست داد و در واقع تو را تکه تکه کرد.

این شهرک‌نشین صهیونیست خطاب به نتانیاهو ادامه داد: او هزاران برابر از تو باهوش‌تر است، خوب میدانی که او تو را فریب داد و به همین دلیل است که پیش از توافق تبادل اسرا به دنبال کشتن او هستی.

انتخاب یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه به ریاست دفتر سیاسی این جنبش به عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه، شوک بزرگی را میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.

رژیم صهیونیستی حذف السنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

السنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی یک دادگاه رژیم صهیونیستی به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان آزاد شد؛ وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نامش را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

نظر شما