شناسهٔ خبر: 68089386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در جمع اصحاب رسانه استان فارس مطرح شد:

رابطه پلیس و راویان خبررسانی ،تثبیت کننده امنیت در شهر است 

شیراز-ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: نقش خبرنگار در بسیاری موارد با روایت‌گری مناسب و دقیق می‌تواند به عنوان مولفه بسیار مهم تثبیت امنیت در شهر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار یوسف ملک زاده چهارشنبه به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار چهارشنبه در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه روایت‌گری مناسب و به موقع مردم و افکار عمومی را قانع خواهد کرد،افزود: عرصه رسانه در پیشگیری از جرائم بسیار مهم و با اهمیت است.

وی نقش خبرنگار در بسیاری موارد با روایت‌گری خوب را موجب تثبیت امنیت در شهر دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در حوزه پلیس در بسیاری موارد جنبه پیشگیری و آموزشی دارد.

ملک زاده ادامه داد: اکنون بخش قابل توجهی از کسب و کار مردم در فضای مجازی است و جامعه باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی یکی از آفت‌های است که باید جامعه در مقابل آن ایمن شود.

وی پلیس و رسانه را مکمل یکدیگر دانست و گفت: شیوه‌های برخورد با بزهکاری از طریق رسانه به مردم اطلاع داده می‌شود، اهمیت خبرنگار صرفا فقط در روز خبرنگار نباید باشد و همیشه باید قدردان این قشر ونقش سازنده آنان باشیم.

ملک زاده ضمن تبریک روز خبرنگار، گرامیداشت یاد و خاطره شهید "محمود صارمی" و تمام خبرنگارانی که با فداکاری و بدون چشم داشت در مسیر اطلاع رسانی به مردم جان خود را نثار کردند، اظهار داشت: نقش خبرنگاران در ارتقا و پیشرفت جامعه در حوزه های مختلف بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان با تمام وجود به میدان آمده اند تا ذهن و روان مردم و به ویژه جوانان را نسبت به انقلاب اسلامی و کشورمان تحت تأثیر قرار دهند، خبرنگاران می‌توانند با اقدامات خود در این راستا با آنها مقابله کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مردم باید نسبت به جرائم و آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آگاهی‌های لازم را داشته باشند، گفت: خبرنگاران با ارائه هشدارها و آگاهی‌های لازم به مردم و روشنگری در این زمینه، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این نکته که یکی از اهداف پلیس ارائه آموزش همگانی به مردم است، افزود: در این حوزه رسانه‌ها می توانند پلیس را در رسیدن به این هدف، یاری رسانند.

وی با اشاره به اینکه اگر در یک جامعه امنیت وجود نداشته باشد، آن جامعه روی آرامش را به خود نخواهد دید، گفت: درصد بالایی از احساس امنیت که در سطح جامعه وجود دارد، حاصل اقدامات ارزشمند خبرنگاران است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با تأکید بر اینکه پلیس و رسانه‌ها مکمل یکدیگر هستند، از اقدامات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای تعامل و همکاری با خادمان مردم در مجموعه انتظامی استان فارس، تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ حمید افرامن، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تبریک روز خبرنگار و عرض خیر مقدم به آنان، از تلاش‌ها و تعامل خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای پوشش خبری و انتشار اخبار و عملکرد مجموعه انتظامی استان در راستای بالا بردن احساس امنیت در جامعه قدردانی کرد.

نظر شما