شناسهٔ خبر: 68089302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان خبر داد

کاهش ۱۸ درصدی سرقت‌ها در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ترمز سرقت‌ها در کرمانشاه کشیده شده است، از کاهش ۱۸ درصدی این پدیده طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

 سردار مهدی حاجیان در قرارگاه مبارزه با سرقت کرمانشاه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار انتظامی استان کرمانشاه برخورد با پدیده سرقت به عنوان یکی از عوامل ناامن کننده فضای جامعه است.

وی ادامه داد: در اردیبهشت سال گذشته سرقت‌ها در استان ۱۴ درصد افزایش داشت، اما با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های عملیاتی، روند سرقت در استان با کاهش سه درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ روبرو شد.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر نیز پدیده سرقت در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به روند کاهشی شدن سرقت در حوزه‌های مختلف نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خوشبختانه سرقت مغازه در استان ۵۰ درصد، سرقت منزل و سرقت‌های مسلحانه ۴۶ درصد و قاپ زنی ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۳۸ درصدی سرقت به عنف، ۳۰ درصدی سرقت موتورسیکلت، ۲۱ درصدی سرقت احشام، ۱۲ درصدی سرقت اماکن عمومی و خصوصی و هشت درصدی خوردو خبر داد و گفت:  تلاش می‌کنیم همین روند کاهشی را تا پایان سال حفظ کنیم.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت یگان ویژه برای مقابله با سرقت مقابل بیمارستان‌ها، گفت: در ماه‌های اخیر تنها دو مورد سرقت اتفاق افتاده که نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به نقش خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش در سرقت‌ها، گفت: سال گذشته حدود شش هزار دستگاه وسیله نقلیه که فاقد پلاک یا پلاک مخدوش بودند توقیف و اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده توانستیم احساس امنیت را در جامعه بالا ببریم، به‌گونه‌ای که در افکارسنجی‌های صورت گرفته این احساس امنیت ۱۰ نمره رشد داشته است، موضوعی که تلاش می‌کنیم با برخورد قاطعانه با مجرمان آن را تداوم ببخشیم.

سردار حاجیان در پایان و با بیان اینکه پلیس کرمانشاه از خرداد سال گذشته برنامه‌ها و اقدامات ابتکاری زیادی را آغاز کرده است که مورد توجه فرمانده کل فراجا نیز قرار گرفته، گفت: اجرای طرح هر کلانتری یک شهر و تجهیز آن‌ها به وسایل الکترونیکی هوشمند در کنار راه‌اندازی شهرک ترافیکی به منظور ارائه آموزش به کودکان و دانش آموزان از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما