شناسهٔ خبر: 68088935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دادستان اردبیل:

خبرنگاران، راویان حقایق هستند

دادستان اردبیل گفت: خبرنگاران، راویان حقایق هستند و رسالت خطیری در تبیین حقایق و روایت وقایع دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در گذر از نبردهای سخت، تلاش کنونی در جبهه جنگ نرم برای تسخیر ذهن افراد است و رسانه و وسایل ارتباط جمعی در جنگ نوین حاکم، نقش سلاح جنگ‌های نوین را دارد.

وی با تشریح ارزش قلم و رسالت خطیر اهل قلم و رسانه در تبیین حقایق و روایت وقایع، افزود: اصحاب رسانه در مقابله با روایت دروغ و زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی و تحریف، تکلیف مهمی دارند.

دادستان اردبیل با تاکید بر ضرورت پایبندی به اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای، گفت: امروز در فضای غبارآلود ناشی از خشونت‌های مطبوعاتی و تاکتیک‌ها و فراتاکتیک‌های پوشش خبری و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و بسترهای فضای مجازی در دنیا، فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست از رسالت‌های خبرنگاران است.

آفاقی، امانتداری را به عنوان شاخصه اصلی خبرنگاری یادآور شد و افزود: خبرنگاران مانند مأموران پست باید امانت خود را در روایت از وقایع عیناً به مخاطبان برسانند.

وی ادامه داد: ساختن واقعیت به‌جای انتقال واقعیت دور از شأن خبرنگار متعهد و در منافات با اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: بین جایگاه نمایندگی افکار عمومی رسانه‌ها با اظهار نظر شخصی اصحاب رسانه مرز باریکی وجود دارد که نباید مورد غفلت واقع شود.

وی افزود: اظهار نظر و ادعا به جای واقعیت، القای نظر و دیدگاه شخصی یا در تحقق منافع شخصی مالکان رسانه با انواع شگردهایی چون پاره حقیقت‌گویی، تحریف، سانسور، بایکوت خبری و موارد مشابه، خشونت و بداخلاقی رسانه‌ای است.

دادستان اردبیل اصحاب رسانه را مدعی‌العموم‌های دوم جامعه خواند و تصریح کرد: باید با آسیب‌شناسی و ارتقای کارکرد رسانه‌ها شاهد نقش مؤثر آن در پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها باشیم.

نظر شما