شناسهٔ خبر: 68088545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نخستین جلسه ستاد تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ برگزار شد/ لزوم رعایت انضباط بودجه‌ای

نخستین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به ریاست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از سازمان برنامه و بودجه کشور، در نخستین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور، گزارش‌هایی از سوی معاونت هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت در خصوص «ساختار تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴»، «جهت‌گیری‌های کلان بودجه ۱۴۰۴»، «تکالیف بودجه‌ای مندرج در برنامه هفتم پیشرفت» و «بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴»، ارائه شد.

اولویت‌بندی نیازها و رعایت انضباط بودجه‌ای در تنظیم منابع و مصارف مدنظر باشد

سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه بر اهمیت و ضرورت تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در موعد مقرر قانونی تأکید کرد و گفت: تجربه نشان داده که هر دولتی که نخستین بودجه‌اش را به صورت دقیق و در موعد مقرر ارائه داده است، این نظم و انضباط را تا پایان دوره فعالیت خود حفظ کرده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های فکری و پژوهشی «مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی» و «مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری» در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴، افزود: با توجه به محدود بودن منابع درآمدی در بودجه، اولویت‌بندی نیازها و رعایت انضباط بودجه‌ای، اهمیتی دوچندان پیدا کرده است که می‌بایست حتماً در تنظیم منابع و مصارف بودجه سال آینده مد نظر قرار گیرد.

نخستین جلسه ستاد تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ برگزار شد/ لزوم رعایت انضباط بودجه‌ای

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم، تحقق اهداف کمّی و کیفی این برنامه در بودجه ۱۴۰۴ اهمیت بسیار زیادی دارد و باید برای اجرای تکالیف قانونی برنامه هفتم، برنامه‌ریزی دقیقی در زمان تدوین بودجه صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، سرپرست معاونت هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور، رویکردها و سیاست‌های کلان بودجه سال ۱۴۰۴ را شامل اصلاح ساختار بودجه؛ اصلاح ساختار تدوین و گزارش‌دهی جداول بودجه؛ هوشمندسازی مدیریت مالی دولت در جهت نظم‌بخشی و انسجام بودجه و لحاظ کردن عدالت و توازن در توزیع اعتبارات، معرفی کرد.

همچنین در ادامه این نشست، معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

نظر شما