شناسهٔ خبر: 68086756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترویج اقامه نماز اول وقت در محیط های شهری و روستایی شهر قدس

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت ، فراهم نمودن شرایط برای سهولت نمازگزاران در محیط های شهری و روستائی در اماکن جهت ادای این فریضه الهی را خواستار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وحید گلی کانی در نشست اعضای شورای اقامه نماز شهرستان قدس که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمزه محمدی امام جمعه شهرستان قدس ، حجت‌الاسلام و المسلمین بهشتی مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان تهران و جمعی از مسئولین محلی در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده فرمانداری برگزار شد ، طی سخنانی گفت: خروجی این نشست بایستی ضمن تاکید بر برپایی نماز اول وقت و تاثیرات روحی و

اعتقادی آن در زندگی انسانها ، لزوم فضاسازی و ایجاد بستر در بخش‌های مختلف جامعه برای اقامه این وظیفه دینی باشد.

گلی‌کانی در این نشست بیان کرد: همه مسئولین در بحث اقامه نماز دارای وظایفی هستند و بایستی نسبت به زمینه‌سازی انجام این وظیفه خطیر شرعی اقدامات لازم در نقاط مختلف شهرستان صورت گیرد.

ترویج اقامه نماز اول وقت در محیط های شهری و روستایی شهر قدس

وی افزود: در ایام عید نوروز یکی از تاکیدات حوزه خدمات سفر در راستای برپایی کمپ‌های نوروزی، تعبیه مکانی جهت اقامه نماز مسافرین بود که در این مقوله عملکرد مطلوبی شکل گرفت، بنابراین بایستی در راستای مهیا نمودن شرایط اقامه نماز در هر شرایطی بتوان فعالیت کرد.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: پخش اذان در اوقات شرعی یکی از الزامات است بنابراین بایستی بررسی شود تا در خیابان‌ها امکان انجام این امر وجود دارد یانه، اگر نه می بایست مقدمات آن را مهیا نمود و ادارات نیز برپایی نماز جماعت را در دستور کار قرار دهند.

نماینده دولت در شهرستان قدس گفت: شهرک‌های صنعتی، دهیاری‌ها و دیگر عوامل دست اندرکار بایستی نسبت به احداث سکوهای نماز بین‌راهی اقدام نمایند و خروجی این نشست بایستی ضمن تاکید بر رفتار برپایی نماز و مباحث فرهنگی آن، ترویج فضاسازی در بخش‌های مختلف نیز باشد.

گلی‌کانی عنوان کرد: باتوجه به اینکه اجلاسیه نماز شهرستان قدس مورد استقبال ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفت بنابراین شهرستان قدس باتوجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در این حوزه، آمادگی میزبانی اجلاسیه سراسری نماز کشور را با پشتیبانی‌های لازم عوامل ملی و استانی دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش هر هفته نسبت به برپایی طرح شمیم باحضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در محل مصلای نماز جمعه اقدام می نماید، باتوجه به وجود این چنین ظرفیت‌ها امیدواریم با هم‌اندیشی در نشست امروز بتوانیم گامی موثر در این حوزه برداریم.

ترویج اقامه نماز اول وقت در محیط های شهری و روستایی شهر قدس
بر اساس این گزارش امام جمعه شهرستان قدس هم در این نشست با بیان این نکته که اقامه نماز اول وقت برکات مختلفی را بر زندگی انسان دارد گفت: اگر در زندگی با مشکلاتی مواجه و موفقیت چندانی را کسب نکردید بدانید که اقامه نماز اول وقت راه‌حل این معضلات می‌باشد.

وی در رابطه با فعالیت خودجوش مردم جهت اشاعه فرهنگ اقامه نماز، افزود: اقامه نماز اول وقت از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که اثرات مطلوبی را بر زندگی، اندیشه و رشد معنوی انسان خواهد گذاشت و اگر کسی معنای واقعی اقامه نماز را متوجه شود بداند که این امر قطعا تبعات مختلفی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان قدس گفت: یکی از مباحث حائز اهمیت برپایی نماز در ادارات است که تمامی ادارات بایستی نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و با روش‌های مختلف نسبت به جذب افراد به این فریضه واجب اقدام‌ نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عنوان کرد: مردم بایستی به صورت خودجوش نسبت به اقامه نماز اقدام نمایند اما در راستای تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی جهت جذب و ایجاد علاقمندی در اقشار مختلف هستیم، همچنین نسبت به آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات جهت جذب مردم خصوصا نسل جوان به انجام این فریضه واجب اقدام خواهد شد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار دارد.

نظر شما