شناسهٔ خبر: 68086133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

۱۲ هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۱۲ هکتار از اراضی ملی استان در روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم جانی‌نسب امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در دو روز گذشته ۱۲ هزار مترمربع معادل ۱۲ هکتار از زمین‌های ملی استان از دست سودجویان خارج شد، اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد حین گشت و کنترل عرصه‌های ملی، سودجویان متخلف را شناسایی کردند.

وی افزود: سودجویان متخلف با کاشت نهال‌هایی از گونه‌های انگور، بادام، گردو، آلو و سیب قصد استفاده غیرقانونی از عرصه‌های ملی را داشتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این میزان زمین بر اساس تبصره یک ماده ۵۵، در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از دست سودجویان آزاد شده‌است.

وی تصریح کرد: همچنین در دو روز گذشته، چهار محموله چوب و زغال از سودجویان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.

جانی‌نسب خاطرنشان کرد: از این متخلفان دو دستگاه خودروی حامل چوب درختان جنگلی و یک دستگاه اره موتوری با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و مراجع انتظامی در شهرستان‌های بویر احمد و دنا کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت دو دستگاه خودروی وانت و سواری پیکان حامل ۳۰ کیسه ذغال در محور مواصلاتی یاسوج به اصفهان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال‌گیری و آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان را با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

نظر شما