شناسهٔ خبر: 68085111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان اردبیل نیاز به یکهزار و ۷۰۰ تخت جدید بیمارستانی دارد

اردبیل- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: استان اردبیل برای تامین نیاز حوزه سلامت و درمان، طی چند سال آینده نیاز به ایجاد ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی دارد که برای جبران آن اقدامات لازم شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی محمدیان اردی روز چهارشنبه در جریان دیدار با خبرنگاران ایرنای مرکز اردبیل، آغاز روند احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل در کنار ستاد مرکزی دانشگاه و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده را اقدامی در راستای جبران این کمبودها ذکر کرد.

وی گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال طی روند ساخت است ولی مراحل ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل به علت نبود اعتبارات، متوقف مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل با استفاده از فاینانس خارجی پیگیری می شود و رایزنی در این زمینه با شرکت چاینا انرژی چین در قالب فاینانس به مبلغ ۳۸۵ میلیون دلار جریان دارد.

وی با اشاره به بالا بودن ضریب اشغال مراکز درمانی استان به خصوص در مراکز درمانی شهر اردبیل اظهار کرد: سرانه تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل کمی پایین‌تر از سرانه کشوری است ولی کیفیت خدمات به علت افزایش اجباری و ناخواسته ظرفیت پذیرش و بستری مراکز درمانی پایین آمده است.

دکتر محمدیان اردی بیان کرد: بیشتر از نیمی از مراکز درمانی استان اردبیل از کیفیت فضای فیزیکی و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات استاندارد به مراجعان برخوردار نیستند و هم‌اینک به علت کمبود تخت، بیماران در راهرو برخی مراکز درمانی استان بستری می‌شوند.

وی همچنین با تقدیر از اقدام خیرین حوزه سلامت در استان اردبیل گفت: یکی از خیرین اعلام آمادگی کرده است که اتاق عمل بیمارستان فاطمی اردبیل را با ۴۰۰ میلیارد ریال کمک خیریه نوسازی کند تا انجام روزانه ۷۰ عمل در این مرکز در محیطی مناسب تداوم یابد.

استان اردبیل نیاز به یکهزار تخت جدید بیمارستانی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین کسب رضایت مردم را مهمترین اولویت خادمان بخش بهداشت و درمان استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با محدودیت جدی منابع انسانی و منابع فیزیکی در ارائه خدمت و کسب رضایت مردم مواجه است.

وی تجهیزات و امکانات بهداشت و درمان را کم و نیاز جامعه در این بخش را رو به افزایش ذکر کرد و ادامه داد: در صورت تامین منابع و زیرساخت می توان رضایت مردم را کسب کرد و بخش زیادی از انتقادات به خصوص در مراکز درمانی از جمله بیمارستان فاطمی و امام خمینی(ره) اردبیل هم ناشی از همین کمبود منابع و نیروی انسانی است.

دکتر محمدیان اردی با اشاره به تکلیف افزایش ۲۰ درصدی پذیرش سالانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گفت: این افزایش در حالی تکلیف شده که از نظر منابع اعتباری و نیروی انسانی هیچ گونه افزایش متناسبی پیش بینی نشده و همین امر سبب افزایش بار تکالیف و وظایف خدمات بهداشت و درمان استان شده است.

وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از همکاری یک ساله ایرنا با خادمان مردم در حوزه سلامت گفت: رسانه‌ها خدمات ارزنده‌ای در جامعه ارائه می دهند و با ابزار کلام در کنار خادمان مردم قرار دارند و قاطبه آنها در سالم سازی فضای زیست اجتماعی نقش آفرین هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نقش رسانه‌ها در روشنگری مسائل و نیازهای استان اردبیل را بسیار پررنگ خواند و خواستار تداوم همکاری تنگاتنگ دو طرفه شد.

استان اردبیل نیاز به یکهزار تخت جدید بیمارستانی دارد

داود مرادپور رییس ایرنای مرکز اردبیل نیز در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، گزارشی از روند کاری و خدمات رسانه های خبرگزاری رسمی کشور در استان اردبیل ارائه کرد.

نظر شما