شناسهٔ خبر: 68085073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

سردبیر خبرگزاری بسیج:

آرزویم مخابره خبر ظهور است

سردبیر خبرگزاری بسیج گفت: من منتظرم و شاید یکی از آرزوهای خبری من این است که شیرین‌ترین خبر دنیا را یک روزی مخابره کنم، حداقل روزی یک‌بار به این خبر فکر می‌کنم.

صاحب‌خبر -

فاطمه اسدزاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه، بیان کرد: از سال ۸۴ با حضور در دوره‌های خبرنویسی و گزارشگری باشگاه خبرنگاران جوان فارس وارد عرصه خبر شدم.


 وی با اظهار به اینکه آرزوی خبری‌اش، خبر از ظهور است، بیان داشت: من منتظرم و شاید یکی از آرزوهای خبری من این است که شیرین‌ترین خبر دنیا را یک روزی مخابره کنم، حداقل روزی یک‌بار به این خبر فکر می‌کنم و امیدوارم این توفیق را داشته باشم، اما تا الان، شاید خبر حضور رهبر انقلاب در گلزار شهدای کازرون یکی از بهترین و شیرین‌ترین اخباری بوده که کارکرده‌ام.
 
 این خبرنگار ادامه داد: متأسفانه خبر تلخ تاکنون زیاد بوده است، خبرهایی که با هرکدام از آنها ساعت‌ها اشک ریخته‌ام، اولین خبر تلخ، خبر شهادت شهید لیله‌القدر حجت‌الاسلام خرسند امام‌جمعه کازرون بود که از شهادت تا مراسم تشییع و تدفین را به‌صورت آنلاین برای خبرگزاری شیرازه کارکردم که بسیار تلخ و سخت بود و بعد از آن خبرهای تلخ بعدی از جمله خبرهای شهادت حاج‌قاسم، شهید رئیسی و...


 وی با اشاره به اینکه کار در عرصه خبر مشکلات و معضلات خاصی دارد، مطرح کرد: شاید هیچ شغل و کار و حرفه‌ای به این حد این معضلات را نداشته باشد، همیشه در تعطیلات عمومی که عموم مردم تعطیل هستند، کار خبر اوج می‌گیرد، چه عید و خوشی باشد، چه شهادت و ایام عزاداری و چه این گرمایی که این روزها شاهدش هستیم.


 سردبیر خبرگزاری بسیج افزود: در اوج کرونا همه در قرنطینه بودند و این خبرنگاران بودند که در سطح شهر و جامعه تردد زیاد داشتند و متأسفانه شاهد بودیم که تعدادی از دوستان و همکاران ما، به‌خصوص همکاران عکاس به شدیدترین حالت ممکن مریض شدند و بعد از بهبودی باز روز از نو.


 اسدزاده با اشاره به‌سختی چندبرابری این حرفه برای جنس زن، یادآور شد: خانم‌ها به علت رسالت دیگری از جمله مادری و همسرداری که برعهده دارند در این راه بیشتر از مردان دچار چالش و سختی‌هایی می‌شوند که فقط حمایت‌های خانواده و به‌ویژه همسر در این مسیر می‌تواند از این سختی بکاهد.


 وی با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین معضلات کار خبرنگاران بخصوص در کار میدانی، نداشتن بیمه خبرنگاری بود که این مسئله با حضور شهید رئیسی در سفر استانی به فارس حل شد.
 
 سردبیر خبرگزاری بسیج خاطرنشان کرد: خبرنگاری که با عشق و علاقه وارد این عرصه نشود نمی‌تواند دوام بیاورد، پس توصیه من به کسانی که خواستار قدم گذاری در این راه هستند این است که با آگاهی از سختی‌ها و چالش‌های پیش رویشان در این حرفه قدم گذاشته تا موفق شوند.
 
 انتهای خبر/224224

نظر شما