شناسهٔ خبر: 68084923 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میلاد تقوی:

بهترین‌های والیبال دنیا گزینه هدایت تیم ملی هستند/صابر کاظمی گفت پدرم مریض است اما سر از دبی درآورد!

معصومه مومی‌وند

رئیس فدراسیون والیبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مقداری شرایط مذاکراتمان سخت شده است اما قول می دهیم کسی را که می‌آوریم مطرح است. از ۶ نفری که در حال مذاکره با آنها هستیم ۵ نفرشان جزو بهترین‌های والیبال دنیا هستند.

صاحب‌خبر -

میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال در نشست خبری در مورد رقابت با ژاپن برای انتخاب سرمربی تیم ملی با توجه به اینکه همکاری فیلیپ بلین هم با ژاپن به پایان رسیده است بیان کرد: مقداری شرایط مذاکراتمان سخت شده است اما قول می دهیم کسی را که می‌آوریم مطرح است. از ۶ نفری که در حال مذاکره با آنها هستیم ۵ نفرشان جزو بهترین‌های والیبال دنیا هستند.

والیبال را از والیبالی تضعیف شده می‌سازیم

او در پاسخ به سوالی که وضعیت والیبال چه می‌شود و آیا همچون دوره یزدانی خرم قرار است از صفر ساخته شود، گفت: آقای یزدانی خرم نسل طلایی را از صفر ساخت اما ما صفر نیستیم و کارمان راحت‌تر است. ما والیبال را از والیبالی تضعیف شده می‌سازیم. رده‌های پایه و پتانسیل خوبی داریم که آقای یزدانی خرم نداشت. پس باید برنامه درستی بریزیم که این نسل را به نسلی خوب تبدیل کنیم. در گذشته تیم ‌خوبی درست کردیم و آن را همه جا فرستادیم اما اکنون باید کادر خوبی بیاوریم و قرارداد بلند مدتی با او ببندیم. تیم ملی ب را تشکیل بدهیم و آن را به مسابقات اعزام کنیم.

به جای مربی درجه دو خارجی، مربی ایرانی می‌آورم

تقوی در واکنش به اینکه انتخاب یک مربی که قرارداد باشگاهی داشته باشد برای تیم ملی درست نیست بیان کرد:  سراغ هر مربی بزرگ دنیا برویم حداقل امسال با یک تیم باشگاهی قرارداد دارد. راه حلش این است که یک دستیار درجه یک بگذاریم که امسال بیاید و در ایران مستقر شود. اعتقاد نداریم بخاطر قرارداد باشگاهی یک ساله یک مربی درجه دو بیاوریم. اگر بخواهیم مربی درجه دو بیاوریم یک مربی ایرانی می‌آورم. به هر مربی هم که مذاکره کرده‌ام، گفته‌ام از سال آینده نمی‌توانید با تیم باشگاهی قرارداد ببنیدید. ما آمادگی این را داریم قیمت بالاتری پیشنهاد بدهیم.

فشار آوردند با دو گزینه مذاکره کنم

تقوی با بیان اینکه دو مربی را فضای رسانه به ما تحمیل می‌کند که با آنها مذاکره کنم، اما من اجازه نمی دهم این اتفاق بیفتد، تاکید کرد: من آدمی نیستم که اجازه بدهم کسی را به من تحمیل کنند. شاید اگر رسانه‌ها این دو نفر را مطرح نمی‌کردند با آنها وارد مذاکره می شدم اما الان نه. جلسه مشورتی هم برگزار نخواهم کرد. ما در والیبال نیاز به همدلی داریم. ما در گذشته یادمان رفت که اگر مربی ایرانی می‌بازد همه ما می‌بازیم. نگاهمان این است که وفاق و همدلی را در والیبال وارد کنیم. نظر فنی همه افراد را می‌گیریم، دوستی و دشمنی هم با کسی نداریم.

او در واکنش به اینکه برخی می‌گویند بازیکنان تیم ملی از نظر فرهنگی خوب برخورد نمی‌کنند، گفت: ما به این بازیکنان چه چیزی داده‌ایم؟ بازیکن نوجوان دو سال در اردو بود و مدام به تیم‌های مختلف می‌رفت، این بازیکن در کنار خانواده و دوستان نبود، به مدرسه نرفت و از نظر ذهنی روی آنها کار نکردیم. یک نوجوانان گمنام را به تیم ملی آوردیم که همه نگاه‌ها روی او رفت و قرارداد میلیاردی گرفت. نتیجه‌اش همین شد. من از تیم قبل هستم و درست است که تصمیم گیرنده نبودم اما در تیم قبل بودم و نمی‌خواهم خودم را مقصر ندانم، اما الان برای تیم پایه برنامه داریم. تصمیم گرفتیم یک روانشناس در کنار تیم‌های پایه داشته باشیم تا بتواند از نظر ذهنی روی آنها کار کنیم.

دو مربی را به مرحله مالی رسانده‌ایم

رئیس فدراسیون‌والیبال در واکنش به اینکه سرمربی تیم ملی باید متناسب با والیبال ایران باشد، بیان کرد: انتخابمان هم نباید تحت فشار باشد. بعضی از عزیزان به من فشار می‌آورند با دو نفر مذاکره کنم اما با آنها مذاکره نکردم نه اینکه خوب نیستند شاید بعدا با آنها مذاکره کنم. از طرفی سه نفر از مربیان بزرگ برنامه ۴ ساله فرستاده‌اند. باید ببینیم انتقال نسل مهم است یا ارتقا نسل. البته دستمان خیلی هم باز نیست. یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانستم بیاورم و در خیلی از فاکتورها اول بود در همین چند روز اخیر گفت خانواده‌ام اجازه نمی‌دهد بیایم. دو نفر از عزیزان را به مرحله مالی هم رسانده‌ایم و به بقیه هم می‌گویم در حال مذاکره با سایر گزینه هستیم چون زمان نداریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم به قولی که داده‌ایم تا ۱۵ شهریور عمل و مربی را انتخاب کنیم.

پارک سرمربی تیم زنان را معرفی کرد

تقوی در مورد انتخاب لی دو هی به عنوان سرمربی تیم ملی بیان کرد: مشکلات بیشتری در مورد زنان داریم. به دلیل نگاهی که رسانه‌ها نسبت ما به ایجاد کرده‌اند مشکلات سیاسی و اقتصادی بیشتری دنیا در مورد ما دارد. دنیا تعداد مربیان خوب کمتری در بخش زنان دارد. این مربی را آسیایی و جهانی به ما معرفی نکرد. آقای پارک مربی سابق تیم ملی ایران این مربی را به ما پیشنهاد داد. ما ابتدا دنبال یک مربی کوبایی بودیم. از نظر فنی باید ۶ ماه تا یک سال کار کند سپس او را ارزیابی کنیم. در طول دو دهه گذشته با حلقه محدود مربیان ایران نتیجه نگرفته‌ایم پس به چه انتقاد می‌کنیم؟

انتخاب عادل غلامی درست و پرریسک بود

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به اینکه حضور عادل غلامی در رده پایه انتخاب درستی نبود، گفت:  عادل غلامی نتیجه خوبی گرفت. ایراداتی هست که باید حل کنیم. من فکر نمی‌کردم تیم او جزو چهار تیم شود. تیمش سه ماه تمرین کرد در حالی که تیم چین فوق‌العاده بود. تمام بازیکنان ما شب قبل فینال ویروس گرفته بودند و از شب قبل درگیر درمان و دکتر بودیم. با تمام این تفاسیر عادل غلامی تیم را نایب قهرمان کرد. انتخاب عادل غلامی درست و پرریسک بود و نتیجه‌اش نایب قهرمانی بود اما باید ایرادات را رفع کرد.

او در واکنش به اینکه تبم‌های لیگ برتر کاهش پیدا کرده است، گفت: نگرانی‌هایی هم در این مورد داریم. شرایط اقتصادی کشور متفاوت است. روزی که دبیرکل فدراسیون شدم گفتم من روی لیگ کاری می‌کنم که مجوز حضور لیگ برتر پنج میلیارد شود. برخی تبم‌ها باور نمی‌کردند اما امسال سایپا حضورش را از هورسان هفت میلیارد تومان خرید. الان ظرفیت لیگ برتر ما ۱۴ تیم نیست.

صابر کاظمی گفت پدرم مریض است اما سر از دوبی درآورد

او در مورد احضار صابر کاظمی به کمیته انضباطی به دلیل عدم حضور در تیم ملی والیبال در جریان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ گفت: شخصا از صابر کاظمی خواستم به تیم ملی بیاید . رفت دیگر جواب تلفن هایمان را نداد. گفت پدرم مریض است. یک هفته بعدش استوری از دوبی گذاشت.  پیشنهاد من به کمیته انضباطی این است که او را سه سال از والیبال محروم‌ کند وگرنه برای کسی که سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان قرارداد بسته است، ۵۰۰ میلیون تومان جریمه چیزی نیست. مگر ما نیازمند پول هستیم.



تقوی با بیان اینکه برخی‌ها تلاش کردند بعد از تغییر و تحول، فدراسیون والیبال نتیجه نگیرد، تاکید کرد: این افراد در محافل مختلف گفتند مطمئنیم فدراسیون تا ۱۰ سال آینده نتیجه نمی‌گیرد. مثل دانه ساچمه دور هم جمع و پهن شدند. از دارایی ما گفتند اما از بدهی‌ها نگفتند. روزی که آمدم یک دارایی برای فدراسیون بود اما سه ونیم برابرش هم بدهی باقی مانده بود. آقایانی که می‌گویند فدراسیون به پشتی ما می‌گردد، نه به پشتی شما نمی‌گردد بلکه به ‌پشتی تیمی می‌گردد که با شما کار کرد. سعی کردیم کمترین تغییر و تحول را ایجاد کنیم و افراد شایسته را به کار بگیریم.

او ادامه داد: کسانی که باید پاسخگو باشند اکنون سوال می‌کنند. مگر نتیجه لیگ ملت‌ها، دستاورد دو، سه ماه کار ماست؟ ما از ۲۰۱۶ به سراشیبی افتادیم. آقایی که می‌گویی والیبال مدیون من است، حقوق می‌گرفتی باید کار می‌کردی مگر می‌شود منت بگذاری؟ اگر دوستان بخواهند صحبت بکنند شفاف‌تر هم صحبت می‌کنیم. انتخابات است دیگر آدم می‌برد یا می‌بازد. رقابت باید تمام شود و رفاقت شروع شود.

هیات رئیسه آسیا جایگاه رئیس فدراسیون است اما آقایان حرف دیگری می‌زنند

تقوی به حضورش در انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا اشاره کرد و گفت: انتخابات آسیا پیش روست و یک نفر از ایران باید برای هیات رئیسه کاندیدا می‌شد. این جایگاه برای رئیس فدراسیون است. ممکن است آقای داورزنی یا خیلی‌های دیگر علاقه داشته باشند این جایگاه را داشته باشند اما جایگاه برای رئیس فدراسیون است. شاید رای هم نیاورم. دوستانی که می گویند تقوی به جای ما خودش را ثبت نام کرد، معکوس می‌گویند چون جایگاه، جایگاه رئیس فدراسیون است. به خاطر این مسائل قائله درست نکنیم من اگر ببازم در جایگاه خودم باخته‌ام اما اگر کسی دیگری برود و ببازد من دو خبط کرده‌ام.

پیمان اکبری قطعا جزو گزینه‌های کادر فنی است

او در واکنش به اینکه شنیده شده پیمان اکبری و توتولو دو گزینه ثابت برای حضور در کادر فنی سرمربی جدید تیم ملی خواهند بود، گفت: از اسم پیمان اکبری بگذریم. ما نمی‌توانیم مربی جوان کم تجربه بیاوریم  و در تیم ملی بزرگسالان بگذاریم تا یاد بگیرد. تیم ملی بزرگسالان جای آموزش نیست. آنهایی که می‌گویند پیمان اکبری، بهروز عطایی، فلان مربی نباشد پس چه کسی باشد؟ من باید بهترین مربیان را بگذاریم. توتولو هم جزو کمک مربیان  بزرگ دنیاست. بله پیمان اکبری قطعا جزو گزینه‌های ما خواهد بود. امیر خوش خبر قطعا سرپرست خواهد بود. مربی خارجی نمی‌تواند دستیار ایرانی نخواهد چون مربی من روحیات بازیکنان را می‌شناسد. پائز اصلا روحیات بازیکنان را نمی‌شناخت و کمک تیم فنی را قبول نمی‌کرد. ما مجموعه‌ای از مربیان را معرفی می‌کنیم که قطعا پیمان اکبری، رضا تندروان و محمد ترکاشوند جزو آنها هستند و باید از بین آن‌ها کسی را انتخاب کند.

ادامه دارد...

برچسب‌ها:

نظر شما