شناسهٔ خبر: 68084563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد:

پادنای شمالی آبریز سد خرسان است

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد: فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با دفاع از غیبت مسوولان حفاظت محیط زیست این استان در شورایعالی حفاظت محیط‌زیست کشور در ارتباط با مصوبه الحاق پادنای شمالی به استان اصفهان، اظهارداشت: حاضر نشدن مسوولان حفاطت محیط زیست استان در شورایعالی حفاظت محیط‌زیست کشور کار خوبی و اعتراضی بود که باید انجام می دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سردار پاسدار حمید خرمدل" در همایش تجلیل از شبانان، دامداران، گله داران و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مصوبه جدایی مدیریت دنای شمالی گریزی زد و اظهارداشت:  یک بحثی مطرح است که مسئولان استان ما در جلسه حضور پیدا نکرده اند، اتفاقا اگر مدیران در جلسه حضور پیدا می کردند، مجبور می شدند مصوبه جلسه را امضاء کنند و حضور نیافتن مدیران ما در آن جلسات بمعنای اعتراض است.

وی گفت: منطقه دنا بعنوان‌ منطقه حفاظت شده شناخته می شود، بخشی از آن در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از آن در استان اصفهان است، اما مدیریت هر دو منطقه توسط محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می گرفته است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت قبل،  اداره کل حفاظت محیط زیست استان نامه می زند که ما امکانات و بودجه نداریم که دنای شمالی را مدیریت کنیم، خود استان اصفهان این کار را انجام دهد.

خرمدل افزود: در منطقه دنای شمالی آبریز سد خرسان وجود دارد، مسوولان استان اصفهان نامه ای به مدیریت حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد می زند که آیا در این منطقه شرایط احداث سد وجود دارد؟ محیط زیست استان پاسخ منفی می زند که شرایط برای احداث سد مناسب نیست.

این فرمانده ارشد نظامی با تشریح برخی وقایع رخداده در این ارتباط ، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی هم جلسه ای گرفته می شود و در آن مصوب می شود که مدیریت دنای شمالی واقع در اصفهان به دست استان اصفهان انجام بگیرد.

خرمدل گفت: اکنون این بحث مطرح است که اگر در این منطقه سد احداث شود آیا اکوسیستم دنا بهم می‌ریزد یا خیر.

وی افزود: در جلسه شورای تأمین روز گذشته نیز ، آقای استاندار مصوب کرد که تعدادی از کارشناسان و اساتید دانشگاه در این منطقه حضور پیدا کنند و بررسی نمایند که سد بر روی اکوسیستم منطقه چه اثری دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید اجازه دهیم کارها در آرامش انجام شود، متأسفانه تا حرفی زده می شود، عده ای گُر می گیرند.

به گزارش ایلنا، در اردیبهشت ماه امسال، شورایعالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور وقت دولت سیزدهم مصوبه ای را با موضوع الحاق منطقه حفاطت شده پادنای شمالی به استان اصفهان به تصویب رسانده اند که اکنون بسترساز بازتاب های منفی فراوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

ساعاتی پیش اولین تجمع اعتراضی مردمی در ارتباط با این مصوبه در جلوی اداره کل حفاطت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و تجمع کنندگان از مسوولان خواستند استعفاء دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر شما