شناسهٔ خبر: 68083672 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۲۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر ایلام برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین فعالیت ۲۷ پایگاه امداد و نجات هلال احمر ایلام برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و موقت این نهاد همزمان با طرح امداد و نجات اربعین حسینی در محورهای ارتباطی این استان فعالیت خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

حمزه محمدی مقدم روز چهارشنبه در جریان بازدید از پایگاه‌های جمعیت هلال احمر ایلام در مسیرهای منتهی به مرز مهران، اظهار کرد: ۱۷ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه موقت در محورهای ارتباطی استان به منظور ارائه خدمات امدادی در مسیر تردد زائران اربعین مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی ۳۰۰ نفر در روز از پرسنل، امدادگران و نجاتگران در قالب ۴۰ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی و قرارگاه مرزی در مسیر تردد زوار اربعین فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام یادآور شد: ۳۸ دستگاه آمبولانس،۲۷ دستگاه خودرو ست نجات سبک و سنگین، سه تیم واکنش سریع، پنج تیم موتوری، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین برای پشتیبانی و سه تیم عملیاتی توانای خواهران در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

محمدی مقدم خاطرنشان کرد: ۲ فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

نظر شما