شناسهٔ خبر: 68083552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زاخاروا: حمله اوکراین به منطقه کورسک تروریستی بود

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که حمله اوکراین به منطقه مرزی «کورسک» در روسیه اقدام تروریستی دیگری علیه غیرنظامیان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: ماریا زاخاروا در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت: این اقدام، حمله تروریستی دیگری مشخصا با هدف غیرنظامیان و ساکنان صلح جوی این منطقه بود.

اندری لوکیونف از مقامات منطقه کورسک به خبرنگاران گفت: تعداد افرد زخمی شده در حمله گسترده اوکراین به ۲۸ نفر افزایش یافته است.

به نوشته تاس، منطقه کورسک روز سه شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) تحت حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در این حمله ۵ نفر نیز کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: اوکراین در روز چهارشنبه (امروز) نیز حملات به منطقه کورسک را ادامه داد و سامانه های دفاعی روسیه توانستند شبانه چهار پهپاد این کشور را سرنگون کنند.

رویترز نوشت: اوکراین از اظهارنظر رسمی خودداری کرده است هر چند که شواهدی مبنی بر برخی اقدامات نظامی از طرف نیروهای این کشور در این مرز مشاهده شده است. کی یف و مسکو می گویند حملات آنها غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهند.

نظر شما