شناسهٔ خبر: 68083499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معرفی کتاب؛

«از حجله تا حرم»

کتاب «از حجله تا حرم» سرگذشت نامه شهید مدافع حرم «علی آقایی» که به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «از حجله تا حرم» سرگذشت نامه شهید مدافع حرم «علی آقایی» که به نویسندگی «لیلا نظری گیلانده» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

شهید علی آقایی از رزمندگان جوان اردبیلی‌ست که برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به سوریه اعزام شد و در صف یاوران آن حضرت با دشمنان اسلام و قرآن به مبارزه برخاست و جان عزیزش را در این راه تقدیم کرد و به فیض شهادت نائل آمد. کتاب از حجله تا حرم زندگی‌نامه مملو از عشق و دلدادگی این جوان رشید به اهل بیت (ع) است که به قلم لیلا نظری به رشته تحریر درآمده است

در بخشی از کتاب آمده است:

یادم است توی مزرعه مشغول به کار بود که دیدم کتری فلزی را به زور با خودش حمل می‌کنند تا برایمان چای بیاورد. بس که بیرون بازی می‌کرد آفتاب بینی و گونه هایش را به شدت سوزانده بود. رنگش شده بود قهوه‌ای سوخته و همین از نظر من باعث جذابیت بیشترش شده بود. تا بخواهد پیش ما برسد، کلی هم گرد و خاک روی پلک‌های فر و برگردانش نشسته بود و داشت نفس نفس می‌زد.

با دیدنش انگار دنیا را به من دادند. بعد از سال‌ها پسرم کم کم داشت احساس مردی می‌کرد و می‌خواست کمک دستمان شود. تا رسید او را محکم توی آغوشم فشردم و تا می‌توانستم بوسیدمش. از این که مدتی بود بیمار نمی‌شد خوشحال بودم و توی دلم هزاران بار خدا را شکر می‌کردم.

به من می‌گفتند «گول دابان». چون بعد از پنج خواهرم، با پاقدمم پسری آمده بود. به لحاظ سنی فاصله‌ی زیادی با علی نداشتم و برای همین بیشتر از سایر خواهرانم با او همبازی بودم. جلوی خانه مان رودخانه‌ای بود که بچه‌های روستا کنار آن بازی می‌کردند. گاهی وقت‌ها وسایلشان را از بالای رودخانه می‌انداختند توی آب و همراه با جریان آب می‌دویدند تا آن را بگیرند. این دویدن‌ها و نرسیدن‌ها و رسیدن‌ها لبخند و شادی شگفت انگیزی را ایجاد می‌کرد که حتی اگر بهترین اسباب بازی را هم برایمان می‌خریدند، اینقدر خوشحال نمی‌شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما