شناسهٔ خبر: 68083340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خبر داد؛

همکاری مشترک «بنیاد ملی نخبگان» و «بنیاد شهید» برای خدمت‌رسانی به نخبگان ایثارگر

مهری ورنیاب با اشاره به اینکه ملاک انتخاب یا شناسایی افراد در سال جاری ملاکی است که در بنیاد ملی نخبگان مطرح است، گفت: بر این اساس جلساتی را با بنیاد نخبگان برگزار کرده، تعدادی از طرح‌های نخبگان را شناسایی کردیم و پایه شناخت را بر همین اساس قرار دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عادل مهری» مدیرکل دفتر دانش پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در نشست هم‌اندیشی همکاران استانی دفتر دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر با نمایندگان جهاد دانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان که با حضور مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، اظهار داشت: در دستورالعمل جدید اهدافی مشخص شده است و بر اساس آن برنامه‌های عملیاتی مرکز دانش‌پژوهان تعریف شده، خدمت به نخبگان یکی ار رویکرد‌های حائز اهمیت است و سعی شده با روش‌های به‌روزی که برای جامعه فرهیخته کشور وجود دارد، اقدام کنیم.

وی افزود: در این سال‌ها یکی از انتظارات ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف این بود که شناسایی و جذب در دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بر اساس ملاک‌های بنیاد ملی نخبگان صورت گیرد.

مهری ادامه داد: در سال گذشته یکی از موضوعات مهم رویکرد بنیاد ملی نخبگان طی مکاتبه رسمی که وجود داشت، بحث اجرای سند راهبردی کشور در امور نخبگان بود که تمام فعالیت‌ها در این زمینه باید همسو با بنیاد ملی نخبگان باشد.

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه ملاک انتخاب یا شناسایی افراد در سال جاری ملاکی است که در بنیاد ملی نخبگان مطرح است، تصریح کرد: بر این اساس جلساتی را با بنیاد نخبگان برگزار کرده، تعدادی از طرح‌های نخبگان را شناسایی کردیم و پایه شناخت را بر همین اساس قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران متقاضی با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان در صورت اخذ تاییدیه از این بنیاد، جهت استفاده از تسهیلات و طرح‌های آنها، به عنوان استعداد برتر به صورت مشترک بین بنیاد شهید و بنیاد ملی نخبگان شناخته خواهند شد. سایر عزیزانی که بنا به ملاک‌های بنیاد ملی نخبگان مشمول اخذ تسهیلات آن دستگاه نشدند برای دفتر دانش‌پژوهان شاهد به عنوان اعضای دانش‌پژوه شناخته می‌شوند.

مهری ورنیاب تاکید کرد: ارائه خدمت و حمایت توسط اداره کل دانش پژوهان براساس گروه بندی اعضا به عناوین گروه استعداد برتر و گروه دانش پژوه خواهد بود. به این صورت که حمایت‌های ویژه مانند حمایت از ثبت اختراع در سطح بین‌الملل، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی و طرح‌های تحقیقاتی و همچنین بهره‌مندی از روایتگری نخبگان از دستاورد‌های کشور با حضور در بازدید‌های راویان پیشرفت، مختص گروه مستعدین برتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات توانمند سازی صرفا شامل گروه دانش پژوهان خواهد بود. خدمت توانمند سازی دانش پژوهان با هدف ارتقای سطح نخبگی آنها مانند روش «در مسیر نخبگی» بنیاد ملی نخبگان با تعیین و هدایت استاد راهبر انجام می‌شود. امید است با انجام این خدمت شاهد ملحق شدن تعدادی از ایثارگران به جمعیت نخبگانی کشور به عنوان مستعد برتر تایید شده توسط بنیاد ملی نخبگان باشیم. گفتنی است خدمات حمایت از دستاورد‌های علمی ایثارگران نیز حذف نشده بلکه با ارتقای این خدمت به صورت مشترک برای هر دو گروه مستعدین برتر و دانش پژوه، ارائه می‌شود. 

مهری‌ورنیاب اضافه کرد: در فضای حمایت از ظرفیت‌های استارتاپی در سال‌های گذشته هم به صورت پراکنده و هم به صورت متمرکز تجربیات ارزنده‌ای داشتیم و امسال با هماهنگی با قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا شد هرگونه اقدامی که برای حمایت از استارت آپ‌های ایثارگر انجام می‌دهیم باید منجر به ارتقا سطح فناوری ایثارگر از سطحی که هم اکنون قرار دارند، شود به عبارت دیگر با اجرای این دستورالعمل در استان‌ها باید این پیشرفت رخ دهد.

همچنین در این نشست نمایندگانی از بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی و استان‌ها به صورت وبیناری حضور داشتند که به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما