شناسهٔ خبر: 68082992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

منزلت شهدا با فضیلت‌ترین مقام برای رسیدن به قرب الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: قطعا منزلت شهدا با فضیلت‌ترین مقام برای رسیدن به قرب الهی است و شهدا محبوب خدا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری صبح امروز _ چهارشنبه هفدهم مرداد _ در این مراسم با اشاره به مقام شهدا، اظهار کرد: پیامبران الهی بیشترین شهید را در راه مبارزه با کفار و زورگویان دارند، شهدا در دنیای کنونی به بالاترین مقام معنوی بشریت رسیدند.

وی با اشاره به جایگاه شهدا، افزود: شهدا تا پای جان با خدا و عهدی که با خدا بستند استوار ماندند و تا پای جان در راه حق ایستادند و جانفشانی کردند و چنین توفیقی و جایگاهی در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به قضایای غزه و شهادت فرماندهان، مردم و کودکان، خاطرنشان کرد: قطعاً مقام و منزلت شهدا با فضیلت‌ترین مقام برای رسیدن به قرب الهی ست و شهدا محبوب خدا هستند.

حجت‌الاسلام غفوری تاکید کرد: خداوند متعال حافظ مال و جان شهداست و در قرآن اشاره شده به آن‌ها که در راه خدا شهید شده‌اند و جان و مال خود را از دست داده‌اند مرده نگویید، بلکه آن‌ها زنده و شهید هستند و ناظر و شاهد اعمال ما هستند.

وی با اشاره به ویژگی شهدا پرداخت و اضافه کرد: شهدا ما را به نماز، حجاب، ولایت فقیه‌، ارزش‌های اسلامی، انقلاب اسلامی سفارش کرده‌اند و ایمان، اخلاص، معرفت و شناخت راه حقیقت از نکات برجسته شخصیتی شهدا است.

علی چاله‌چاله، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز ضمن خیر مقدم خدمت میهمانان این یادواره، گفت: ظرف سنوات اخیر این افتخار را داشتیم که دو یادواره شهدای جهاد کشاورزی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا چیزی کم از مقام شهدا ندارد؛ بنابراین همه ما مکلف هستیم بر اساس این رسالت و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره‌هایی از این دست را برگزار کنیم.

نظر شما