شناسهٔ خبر: 68082677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

همکاری با آموزش و پرورش در راستای رفع دغدغه‌های اجتماعی دانش... -

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تعامل گسترده آموزش و پرورش و خانواده‌ها می‌تواند در راستای رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان و آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اجتماعی استان اردبیل که با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: کلیه دانش‌آموزان چه سالم و چه در معرض خطر یا آسیب‌دیده تحت پوشش برنامه نظام مراقبت اجتماعی هستند و در فرآیندهای مختلف آن خدمات دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بررسی نظام مسائل آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‎‌آموزی این واقعیت را نشان می‌دهد که اغلب علل شیوع و بروز آن خارج از محیط مدرسه به ویژه در خانواده و شیوه‌های فرزندپروری و ارتباطی حاکم بر آن بوده که نیازمند توجه ویژه و تخصصی متناسب با موقعیت‌های بومی و محلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پیگیری فرآیندهای علمی و تخصصی در ارائه بسته‌های حمایتی را به موزان یادآور شد و گفت: هرگونه اقدام غیر علمی و غیر تخصصی در این حوزه با توجه به ماهیت موضوع نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه ممکن است که مخاطب را در مسیر غیر صحیح هدایت و موجب خسران جبران‌ناپذیر شود که همه ما وظیفه داریم از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی خود صیانت کنیم.

قاسمیان با اشاره به نقش آسیب‌شناسی و پشتیبانی علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در نماد با استفاده از ظرفیت اساتید ذیربط و نیز پایانامه‌های تحصیلات تکمیلی از همه اعضای ائتلاف نماد خواست نگاه فوریتی و اورژانسی به موضوع داشته باشند.

وی افزود: باید با همکاری نزدیک با آموزش و پرورش در حل مشکلات ارجاعات انجام شده جلسه تخصصی با دعوت از کارشناسان آموزش و پرورش تشکیل و به صورت ویژه نظام مسائل مشترک و نیازمندی‌های بین دستگاهی را در این جلسات بررسی و تصمیمات لازم را در قالب تفاهم‌نامه اتخاذ کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این نشست گزارشی از فرآیند نماد و نتایج غربالگری، اولویت‌ها و عملکردها و نیز انتظارات از شورای اجتماعی استان توسط غفور حضوری معاون پرورشی و فرهنگی استان ارائه و همچنین ۲ نفر از نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی نظرات خود را در رابطه با برنامه نظام مراقبت اجتماعی ارائه کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما