شناسهٔ خبر: 68081504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار آمل:

ممیزی املاک شهری آمل نباید تحت هیچ شرایطی متوقف شود

شهردار آمل گفت: برای داشتن بانک اطلاعاتی کامل، منسجم و تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و ارائه خدمات یکپارچه شهرسازی ونوسازی، باید موانع موجود برای اجرای هرچه سریع‌تر ممیزی املاک شهری آمل برطرف شود و این طرح کلان نباید متوقف بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی داوودی صبح امروز _چهارشنبه هفدهم مرداد_ در جلسه ممیزی نوین املاک شهری با بیان اینکه به‌لحاظ اهمیت اجرای طرح ممیزی املاک شهری تحت هیچ شرایطی کار و اجرای این پروژه نباید متوقف شود، اظهار کرد: کارشناسان پیمانکار باید نسبت به‌نحوه اجرای نقشه‌برداری و دیگر مراحل مطابق قرارداد با شهرداری سریع‌تر اقدام و موانع موجود برطرف شود.

وی ضمن انتقاد به زمان از دست رفته در راستای نحوه اجرای طرح ممیزی املاک شهر آمل در چند ماهی که پیمانکار تعهد داده بود، افزود: ممیزی املاک شهری، یکی از اقدامات زیربنایی و ضرورتی برای تصمیم‌گیری و لازمه کار مدیریت شهری، برنامه‌ریزی و داشتن اطلاعات جامع و کامل است و شهرداری به استناد قانون نوسازی و عمران شهری نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات شهر دارند.

شهردار آمل تصریح کرد: شهرداری به‌عنوان متولی امور شهری از املاک و مستغلات در شهر باید مطلع شود و ثبت و نگهداری سوابق املاک معابر و مشاغل، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان‌سازی امور شهرداری، امکان ارائه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی و نوسازی و امکان گزارش‌گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف از جمله فواید طرح ممیزی املاک در شهر آمل به شمار می‌آید.

داوودی اضافه کرد کرد: شهر آمل در مسیر توسعه و پیشرفت به هم‌دلی و هم افزایی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم به این اقدام کمک کنند و اجرای ممیزی املاک شهری یکی از این اقدامات است.

وی از شهروندان درخواست کرد هنگام مراجعه مأموران اجرای طرح ممیزی شهری، مدارکی شامل سند مالکیت، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجراکنندگان طرح قرار دهند.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، دغدغه‌ها و چالش‌های شهرداری و پیمانکار در مراحل اجرای طرح ممیزی مورد بحث و تصمیم‌گیری شد.

نظر شما