شناسهٔ خبر: 68079398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرنگار دیده‌بانی برای انعکاس واقعیت‌هاست

تهران -ایرنا- وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار، اطلاع‌رسانی صادقانه، شفاف و اثربخش به مردم عزیز ایران اسلامی را همچون بازوی پرتوانی برای ارتقا توانمندی‌های نظام حکمرانی کشور دانست و از خبرنگار به عنوان دیده‌بانی برای انعکاس دستاوردها، واقعیت‌ها و افق‌های پیش رو یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وبدا، بهرام عین اللهی با انتشار پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: عرصه خبر و رسانه‌های خبری در پیوندی عمیق با آگاهی جامعه، سرمایه پر ارج و پشتوانه ای همگانی است.

وی افزود: اطلاع رسانی صادقانه، شفاف و اثربخش به مردم عزیز ایران اسلامی، همچون بازوی پرتوانی برای ارتقا توانمندی‌های نظام حکمرانی کشور است و این مسیر جز با رسانه‌های مسئولیت پذیر، مستقل و پیشرو رقم نخواهد خورد.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: در زمانه‌ ای که امید تبدیل به دارایی بی‌بدیلی برای جامعه شده است مهارت خلق و حراست از امید رسالت خطیر برای خبرنگار است و او را به دیده‌بانی برای انعکاس دستاوردها، واقعیت‌ها و افق‌های پیش رو تبدیل کرده است.

خبرنگاران جهادگران واقعی در شفاف بیان واقعیت‌ها هستند
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: آن‌چه که به تعبیر مقام معظم رهبری "جهاد تبیین" نام گرفته، جهادگران واقعی اش خبرنگارانی هستند که در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت‌ها و موفقیت‌های نظام در شرایط خاص امروز، حساس‌ترین وظیفه را بر دوش دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مردا د روز خبرنگار ضمن تبریک به تمامی تلاشگران عرصه خبر افزود: روز هفدهم مرداد مزین به نام کسانی است که با تلاش وهمت خویش رسالتی بزرگ که افزایش آگاهی عمومی جامعه است را به دوش می کشند امروزه بر اساس پیشرفت فناوری‌ها و آگاهی ملت‌ها، نقش این انسان‌های شریف میدانی فاقد میز و تجملات همه ارکان سیاست، اقتصاد، اجتماع،محیط زیست و نظامی‌گری را شدیدا تحت تاثیر قرار داده، به نحوی که در بعضی شرایط احساس می شود این عرصه مسخ فضای رسانه و اطلاع رسانی شده اند بنابراین در این میدان کارزار برد با سرزمین هایی است که قدر گوهرهای قلم و تصویر و شنیداری را خوب ارج نهد.

وی اظهارداشت: خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به “نون والقلم مایسطرون” در طبق اخلاص گذاشته اند. اهمیت نوشتن و بیان حقایق تا جایی است که خداوند متعال به قلم و آنچه می‌نویسند قسم می‌خورد و کاملا مبرهن است که این خود قلم نیست که حایز اهمیت است، بلکه نوشته و حقایقی است که با آن بیان می‌شود.

سلاجقه گفت: آن‌چه که به تعبیر مقام معظم رهبری "جهاد تبیین" نام گرفته، جهادگران واقعی اش خبرنگارانی هستند که در شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت‌ها و موفقیت‌های نظام در شرایط خاص امروز، حساس‌ترین وظیفه را بر دوش دارند.امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی و شفاف سازی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه موفق و موید باشید هم اکنون میدان داری شما عزیزان از ملا کردن جنایت ها در محیط زیست سوخته غزه قهرمان گرفته تا هشدار و بیدار باش به مسئولین کشور با کشف زمینه های محیط زیست کشورمان جلوه های مقدس عشق به انسانیت به وطن را در قالب حرفه خبرنگاری صادق ، فهیم ، و عاشق جلوه گر کرده است .

۱۷ مرداد بهانه‌ای برای توجه به اهمیت کار رسانه
حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، این روز را به تمامی خبرنگاران کشور تبریک گفت.

وی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: ۱۷ مرداد روز خبرنگار بهانه‌ای است تا بار دیگر، اهمیت کار خطیر رسانه و خبرنگاری، مورد توجه قرار گیرد.

پیام رسانی اهل بیت خصوصاً حضرت سید الساجدین و زینب کبری علیهماالسلام در تبیین صحیح واقعه کربلا که منتهی به رسوا شدن یزید و دژخیمان اموی شد و هجرت تمدن ساز و تاریخ ساز حضرت رضا علیه السلام از مدینه به مرو و مناظرات آن حضرت با نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون همگی جلوه‌هایی از اوج فعالیت فاخر رسانه‌ای برای آشکارسازی حقانیت اهل بیت علیهم السلام و نجات اسلام عزیز از انحرافات است.

روز خبرنگار را به تمامی فعالان و خبرنگاران کشور به ویژه اندیشه‌ها و قلم‌هایی که از روی اخلاص و ارادت توفیق یافته‌اند و هنرشان را برای تعالی و انتشار معارف و آموزه های اسلامی در جامعه می‌کوشند، تبریک عرض می‌کنم.

اینجانب از درگاه ایزد منان برای اصحاب رسانه کشور، پایمردی در دفاع از جبهه حق و توفیق در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند شهدا و نقد منصفانه حاکمان و انعکاس صحیح خواسته های مردم و تبیین دستاوردهای ارزشمند مسئولان خواستارم.

خبرنگاران همواره با انتشار اخبار صحیح و به موقع عملکرد پلیس را به گوش مردم رساندند
رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگارانی که با دلسوزی و مسئولیت‌پذیری، اخبار حوزه ترافیک را پوشش می‌دهند، از زحمات شبانه‌روزی آنها که با دقت و امانتداری، واقعیت‌ها را به مردم منتقل می‌کنند، در یادداشتی تشکر و قدردانی کرد.

سردار سید تیمور حسینی در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار و همزمان با آغاز ماموریت عظیم اربعین حسینی، نمادی از آزادی و آزادگی، نوشت: خبرنگاران همواره دوشادوش پلیس بوده و با انتشار اخبار صحیح و به موقع، نقش پررنگ پلیس راهور در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی را به سمع و نظر مردم رسانده‌اند. آن‌ها با پوشش اخبار مربوط به طرح‌های ترافیکی، عملیات‌های ویژه پلیس راهور، و همچنین مصاحبه با کارشناسان و مسئولین مربوطه، به افزایش آگاهی عمومی در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی کمک شایانی نموده‌اند.

وی افزود:تلاش‌ها و فداکاری‌های این خبرنگاران شجاع در شرایط سخت و گاه خطرناک، ستودنی است و شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد. این عزیزان با پوشش اخبار ترافیکی، نه تنها به امنیت و سلامت جامعه کمک می‌کنند، بلکه به فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی نیز می‌پردازند.

فرارسیدن هفدهم مرداد؛فرصتی شایسته در پاسداشت مقام خبرنگارانمعاون اول قوه‌ قضاییه با صدور پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد؛ روز خبرنگار و موعد مبارک و خجسته گرامیداشت فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت اول قوه قضاییه، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی به این شرح است: فرارسیدن هفدهم مرداد؛ روز خبرنگار که مصادف با شهادت مظلومانه و غریبانه خبرنگار شهید محمود صارمی است؛ فرصتی شایسته در پاسداشت و ترویج مقام و منزلت خبرنگاران و رسالت پُر اَرج فعالان عرصه خبر در پرچمداری حقیقت، دفاع  از آرمان های کشور و اعتلای امنیت و منافع ملی کشور در آوردگاه رسانه ای است.

اینجانب ضمن تقدیر و سپاس از زحمات شما صاحبان قلم و اندیشه، مجاهدان بی ادعا و اصحاب رسانه ای کشور، این روز را  تبریک عرض می‏کنم و از خداوند متعال، توفیق روز افزون و سر بلندی تان را مسألت دارم.

نقش مهم اهالی خبر و رسانه در جهاد تبیین
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پیام تبریکی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، ضمن گرامی‌داشت یاد و نام خبرنگاران شهید از جمله شهید محمد صارمی که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ حین انجام خدمت به شهادت رسید، این روز را به خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات و همه جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود در مسیر اعتلای ایران عزیز اسلامی و جهاد تبیین در جامعه گام برمی‌دارند، تبریک گفت.

میرهاشم موسوی گفت: رسالت عظیم و وظیفه خطیر و دشوار خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه ایرانی است که توطئه‌ دشمنان را به زبان امروز مردم تشریح کرده این همان رسالت بزرگی است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان «جهاد تبیین» یاد کرده‌ اند.

وی افزود:روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای یادآوری مجاهدت‌های خبرنگاران و تقدیر از تلاش‌های بی‌دریغ آن‌ها که در پاسداری از حقیقت و ارزش‌های اجتماعی، متعهد به حرمت قلم، صداقت و رسانه هستند.در میهن عزیز اسلامی ما ایران، که امروز پرچمدار آزادی، آزادگی، انسانیت، دیانت، عدالت و صدای رسای مستضعفان جهان است، حساسیت و دشواری کار خبری و رسانه‌ای به‌واسطه خباثت مستکبران و جبهه رسانه‌ای دشمنان ایران و اسلام دوچندان است. درحالی که دستگاه عظیم رسانه‌ای استکبار و صهیونیزم جهانی لحظه به لحظه مشغول پمپاژ اخبار دروغین علیه ملت شریف ایران، جبهه مقاومت و ارائه تصویری جعلی از جمهوری اسلامی ایران و ترویج «ایران‌هراسی» و «اسلام‌هراسی» است، رسالت عظیم و وظیفه خطیر و دشوار خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه ایرانی است.

وظیفه خبرنگاران بسیار خطیر است
 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پیامی ضمن تبریک به روز خبرنگار ، گفت : وظیفه خبرنگاران بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز است و چه بسا تعیین‌کننده میدان‌های اصلی این نبرد، راویان حق و فاتحان عرصه روایت‌ها باشند.

سیدمرتضی بختیاری افزود:۱۷ مردادماه روز گرامیداشت و احترام به سرآمدان و عاملین اطلاع‌رسانی و بصیرت ‎افزایی در جامعه و روز تکریم حقیقت‌شناسی و راستی‌طلبی است.

وی تصریح کرد: راویانی که با تلاش خستگی‌ناپذیر و مجاهدانه در پرتو هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب با ارائه انتقادات سازنده و بیان راهکارهای مشفقانه به مسئولان و دلسوزان با یک نگاه انسانی و برآمده از فرهنگ اهل بیت(ع)، در عرصه‌های نبرد نیز سلاح قلم در دست گرفته و پرده ظلم و جنایت‌های زورگویان و ظالمان را برانداخته‌اند.

خبرنگاران منعکس کننده حقایق و وقایع و چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند
معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفدهم مردادماه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت و در این پیام اظهارداشت: هفدهم مردادماه یادآور روزی است که به یاد شهید «محمود صارمی»  به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. این روز یادآور تلاش های خبرنگارانی است که رسالت خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی توآم با امانت را بر عهده دارند و منعکس کننده حقایق و وقایع و چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند.

 کاظم غریب آبادی افزود: بی شک امروز، در عصر ارتباطات و فعالیت بنگاه‌های خبری  و تبادل فوری اطلاعات در فضای مجازی، رسالت و مسئولیت صاحبان قلم و رسانه در ارتقای افکار عمومی سنگین تر شده و قطعاً اصحاب رسانه با انعکاس به موقع اخبار مهم و همچنین وقایع امید آفرین، پویایی و افزایش آگاهی جامعه را به ارمغان می‌آورند.

نظر شما