شناسهٔ خبر: 68079291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه و بودجه باید برای واریز پاداش خدمت معلمان تصمیم بگیرد

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش به جد پیگیر واریز پاداش خدمت معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۲ است سازمان برنامه و بودجه باید در این زمینه تصمیم جدی بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، ضرغام پرنیان عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح شهید عجمیان در مدرسه صدر اراک در پیگیری خبرنگار تسنیم در خصوص گلایه معلمان بازنشسته سال 1402 مبنی بر عدم واریز پاداش خدمت آنها، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش به جد پیگیر واریز پاداش خدمت معلمان است و در این زمینه مسئله بودجه مطرح است و سازمان برنامه و بودجه باید در این زمینه تصمیم جدی بگیرد.

وی‌ افزود: وقتی یک معلم بازنشسته می‌شود باید بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشور واریز شود تا در چرخه حقوق قرار گیرد در این راستا تمام تمهیدات و مطالبه‌گری از سوی وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته و باید برنامه و بودجه این مسئله را حل کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان در ارتباط با طرح شهید عجمیان گفت: شاداب‌سازی و بهسازی 70 هزار کلاس درس سال گذشته انجام شد و در سال تحصیلی جدید بهسازی و شاداب‌سازی 110 هزار کلاس درس در قالب طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفت که سهم  استان مرکزی امسال 2 هزار کلاس است.

پرنیان بیان کرد: طرح شهید عجمیان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شده که برای آن از ظرفیت مردمی، دانش آموزی و مدیران بهره گرفته می‌شود، اقلام مورد نیاز برای شاداب‌سازی مدارس شامل قلم، رنگ و دیگر تجهیزات توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تامین شده و اعتبار اجرای این طرح نیز در بودجه کشوری گنجانده شده است تا هر ساله اجرا شود.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح شهید عجمیان با حمایت ریاست سازمان نوسازی مدارس در ساختار بودجه گنجانده شد و این طرح تداوم خواهد داشت، اجرای طرح شهید عجمیان با رویکرد تربیتی و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و والدین در دستور کار قرار دارد. امسال حضور چشمگیری از حضور گروه‌های جهادی دانش آموزی در طرح شهید عجمیان وجود داشت به طوری که 17 هزار و 200 گروه جهادی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

فرزاد مخلص‌الائمه نیز اظهار داشت: بهسازی و‌ شاداب‌سازی 2 هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در این استان در قالب طرح شهید عجمیان آغاز شده‌ است، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این طرح تخصیص داده شده است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حدود 14 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق برای تجهیز، تعمیر و توسعه فضاهای ورزشی مدارس استان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/711/

نظر شما