شناسهٔ خبر: 68078268 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مرگ پنجمین زندانی در ویسکانسین؛ رئیس زندان به سوءرفتار متهم شد

رئیس سابق یک زندان امنیتی در ویسکانسین که در آن چندین زندانی جان خود را از دست داده‌اند، به اتهام سوءرفتار مورد تحقیق قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رئیس سابق یک زندان امنیتی ایالت ویسکانسین آمریکا که در آن چندین زندانی در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند، مدعی بی‌گناهی در زمینه اتهام بدرفتاری خود شد.

بحران در سیستم زندان‌های این ایالت باعث شده که قانون‌گذاران نظارت خود را بر این سیستم تشدید کردند. 

۵ زندانی از ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد/تیر) در زندان واوپون جان خود را از دست داده‌اند. براساس گفته رئیس پلیس شهر دوج، در تازه‌ترین مورد مرگ‌ومیر در زندان ویسکانسین، جسد کریستوفر مک دونالد صبح روز دوشنبه در این مرکز پیدا شد.

بازرسان معتقدند که مک دونالد خودکشی کرده است. 

دادستان‌ها رندال هپ، رئیس سابق زندان واوپون را به سوءرفتار در ارتباط با مرگ یک زندانی که در ماه اکتبر (مهر/آبان) بر اثر سکته مغزی و یک زندانی دیگر که در فوریه (بهمن/اسفند) به دلیل سوءتغذیه و کم‌آبی جان خود را از دست دادند، متهم کردند.

اما هپ طی یک محاکمه در دادگاه منطقه دوج ادعای بی‌گناهی کرده است. 

در همین حال، ۸ نفر دیگر از کارکنان این زندان به اتهام آزار و سوءرفتار نسبت به زندانیان در ارتباط با این ۲ مرگ متهم شده‌اند. هپ چند روز قبل از این که متهم شود از ریاست این زندان استعفا کرده بود. 

۲ زندانی دیگر نیز به ترتیب بر اثر خودکشی و مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باختند. هیچ کس در ارتباط با این مرگ‌ها متهم نشده، اما بازرسان فدرال در حال بررسی یک حلقه مشکوک قاچاق در زندان واوپون هستند و شکایتی از سوی زندانیان فدرال که در اکتبر به اتهام شرایط غیرانسانی در زندان مطرح شده بود، هنوز در حال بررسی است.

مشکل‌های مختلف در واوپون تنها بخشی از مشکل‌های کل سیستم زندان‌ها در این ایالت است. 

کمیته قضایی سنای ایالتی به روسای ارشد زندان‌ها را درباره یک مورد مرگ یک مشاور در زندان نوجوانان این ایالت هشدار داد.

زندان نوجوانان در ایالت ویسکانسین سال‌ها در میان اتهام‌های سوءاستفاده و شکایت‌های افراد محبوس در آنجا در ظاهر تحت نظارت شدید قرار داشته است.

مرگ‌ومیر در زندان‌های دیگر

البته مرگ‌ومیر زندانی‌ها تنها مختص زندان‌های ویسکانسین نیست و این اتفاق در همه زندان‌های آمریکا رخ می‌دهد. 

یک زندانی زن ۴۲ ساله در اوایل ماه جاری در یک زندان در ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست داد؛ پرونده مرگ این زندانی در حالی بررسی می‌شود که خانواده و کارشناسان تاکید دارند که علت مرگ وی گرمای شدید بوده است. 

همچنین مقام‌های ایالتی در اوایل مرداد گفتند که جسد یک زندانی در سلول خود در زندان ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا در حدود ۹۰ مایلی (۱۴۵ کیلومتری) شرق مرکز ایالت پیدا شده است.

این سومین مورد مرگ در این ماه در زندان شرقی می‌سی‌سی‌پی در شهر مریدین (Meridian) است. زندا‌ن‌های آمریکا در ماه‌های اخیر شاهد افزایش موارد مرگ‌ومیر در میان زندانیان بوده‌اند. 

این در حالی است که پلیس ایالت کنکتیکت در حال تحقیق در مورد مرگ ۲ زندانی در زندان گارنر است که در فاصله‌ای چند روز رخ داد.

پلیس ایالتی گفت، افسران در ۱۹ و ۲۱ جولای (۲۹ و ۳۱ تیر) در پی دریافت گزارش‌هایی از زندانیانی که علایم حیاتی ندارند، به این زندان اعزام شدند.

پیش از این نیز (اواخر تیر) گزارش شده بود که یک زندانی ۲۳ ساله درپی نادیده گرفته شدن درخواست مراقبت پزشکی در زندان بدنام ریکرز نیویورک آمریکا جان خود را از دست داد.

چاریزما جونز که دوران محکومیت خود را در ریکرز می‌گذراند، پس از وخامت مشکل پزشکی به بیمارستان منتقل شد؛ پس از ورود جونز به بیمارستان، قاضی دستور آزادی بدون وثیقه او را به دلیل بیماری شدید صادر کرد، اما جونز ۴ روز بعد جان خود را از دست داد.

در موردی دیگر نیز، یک زن زندانی در بزرگترین زندان زنان کالیفرنیا در میان موج گرما شدید و نبود تهویه مطبوع جان خود را از دست داد. این در حالی است که افراد محبوس در این زندان‌ها در حال التماس برای شرایط زندگی و هشدار در مورد پیامد‌های وخیم برای سلامتی خود هستند.

انتهای پیام/

نظر شما